Fjord Line forlenger IT driftsavtale med TeleComputing.

Fjord Line har valgt å forlenge sin IT driftsavtaler med TeleComputing for 4 nye år. Samarbeidet innebærer at TeleComputing får ansvaret for drift av alle landbaserte kontor og Fjord Line sine skip på en ny og moderne teknologiplattform.

- Vi har hatt et godt samarbeid med TeleComputing i flere år. I Fjord Line har vi strenge krav i forhold til tilgjengelighet, fleksibilitet, sikkerhet, support og kostnadseffektivitet. Etter en grundig evaluering av flere gode tilbud ble vår totalvurdering at TeleComputings leveransemodell best oppfyller våre krav til ny felles IT driftsplattform sier Linda Selle, IT sjef i Fjord Line

Fjord Line er et moderne rederi som tilbyr trygg og behagelig transport mellom Norge og kontinentet. Rederiet driver passasjerfergen MS “Bergensfjord”, som seiler mellom Bergen, Stavanger og Hirtshals, og HSC “Fjord Cat” i sommerhalvåret på ekspresslinjen mellom Kristiansand og Hirtshals. I tillegg til passasjertrafikk har Fjord Line god kapasitet på frakt av alle typer nyttekjøretøy og gods, som håndteres av Fjord Lines cargoavdelinger i Norge og Danmark. Rederiet har to moderne cruiseferger under bygging ved Bergen Group Fosen, og vil når begge disse er satt i drift kunne tilby daglige avganger året rundt på linjene mellom Bergen, Stavanger og Hirtshals, og Hirtshals – Langesund. Fjord Line planlegger også ny linje mellom Sandefjord og Strømstad med seilingsstart i 2013.

Fjord Line ble startet i 1993 og har 245 ansatte, hvorav 85 i landorganisasjonene i Bergen, Stavanger, Egersund, Kristiansand og Hirtshals, og 160 sjøansatte på helårsbasis. Bemanningen økes i sommerhalvåret med om lag 100 ansatte. Ingvald Fardal har vært Fjord Lines administrerende direktør siden 2007.

– Vi er svært fornøyd med at Fjord Line har valgt å videreføre samarbeidet med TeleComputing. Vi har satt stor pris på det gode samarbeidet vi har hatt med Fjord Line så langt og ser frem til et fortsatt godt samarbeid i tiden fremover, sier Sven Tore Kaasa, administrerende direktør i TeleComputing AS.

TeleComputing AS: Sven Tore Kaasa, Administrerende direktør, tlf: +47 92 25 00 19

TeleComputing er en ledende tilbyder av nettskytjenester, sentraliserte IT-driftsløsninger og outsourcing på det nordiske SMB markedet. Datterselskapet Kentor er systemintegratører som tilbyr kvalifiserte bransje- og virksomhetsspesialister, systemutvikling og IT-rådgivning. TeleComputing konsernet har ca. 800 ansatte på 7 lokasjoner i 3 land og 800 bedriftskunder i Norden. Mer informasjon: www.telecomputing.no.