Höegh LNG forlenger IT-driftsavtale med TeleComputing

Höegh LNG har valgt å forlenge samarbeidet med TeleComputing med 3 år. Dette innebærer at TeleComputing vil fortsatt ha ansvar for all IT-drift og tilhørende leveranse av IT tjenester ombord på Höegh LNG sine skip samt landbaserte virksomhet fra TeleComputings sentraliserte IT plattform ut 2016.  Avtalen befester TeleComputings stilling som en ledende leverandør av sentraliserte IT-driftstjenester innen olje, gass og offshore.

– Vi stiller store krav til fleksible, pålitelige og forutsigbare IT-løsninger som understøtter vår forretning og fremtidig vekst. TeleComputing har vært vår samarbeidspartner siden 2010 og har vist stort engasjement og forståelse for våre behov og ønsker. Vi ser frem til et fortsatt godt samarbeid i tiden fremover, spesielt viktig for oss er å gi gode it-tjenester for våre globale brukere og skip“, sier Terje Gumø, IT-sjef i Höegh LNG.

IT har lenge vært en viktig støttefunksjon i Höegh LNG. Samarbeidet med TeleComputing begynte i 2010 og har siden økt i omfang. Betalingsmodellen gir forutsigbarhet og er basert på en kostnad per funksjon, skip og bruker hver måned.

– Vi opplever at mange bedrifter har behov for bedre og mer fleksible it-løsninger i et konkurranseutsatt marked. Tilgang til IT systemer uavhengig av tid, sted og utstyr er viktigere enn noen gang og vi ser at stadig flere selskaper ser fordelen av å benytte vår spesialkompetanse og unike driftsplattform for å oppnå dette. Det er en meget hyggelig anerkjennelse av vår kompetanse, leveransemodell og erfaring at Höegh LNG nå velger å forlenge avtalen med TeleComputing, sier Sven Tore Kaasa, CEO i TeleComputing Norway AS.

TeleComputing AS: Sven Tore Kaasa, Administrerende direktør, tlf: +47 92 25 00 19

TeleComputing er en ledende tilbyder av IT-driftstjenester, nettskytjenester, sentraliserte ASP løsninger og outsourcing på det nordiske SMB markedet. Datterselskapet Kentor er systemintegratører som tilbyr kvalifiserte bransje- og virksomhetsspesialister, systemutvikling og IT-rådgivning. TeleComputing konsernet har ca. 800 ansatte på 7 lokasjoner i 3 land og 800 bedriftskunder i Norden.

Mer informasjon: www.telecomputing.no.

Om Höegh LNG

Höegh LNG tilbyr flytende LNG (liquefied natural gas) infrastrukturtjenester under langsiktige kontrakter. Selskapet eier og driver FSRUer (floating storage and regasification units), som fungerer som flytende LNG importterminaler, og LNG carriers, som transporterer LNG til markedet. Höegh LNGs visjon er å bli en av verdens ledende leverandører av flytende LNG tjenester.

Mer informasjon: http://www.hoeghlng.com