Inngår 5-årig IT-driftsavtale med Goodtech ASA

Goodtech, et ledende skandinavisk miljø- og industriteknologiselskap, har besluttet å flytte IT-driften ut fra intern IT-avdeling og over til TeleComputing. Dermed oppnås en mer robust og moderne it-driftsplattform, som kan skaleres opp og ned i takt med bedriftens utvikling samtidig som de totale IT-kostnadene reduseres.

– Frem til nå har vår IT-drift blitt ivaretatt av IT-avdelingen i et av våre svenske selskaper. I forbindelse med at dette selskapet ble solgt, måtte vi finne en ny løsning for IT-driften. Vi vurderte både etablering av egen IT-driftsavdeling og outsourcing. I denne prosessen så vi raskt at det å bygge opp egen IT-driftsavdeling hverken gav bedre kvalitet eller lavere pris. Det ble kort og godt både bedre og rimeligere kjøpe dette fra en profesjonell leverandør. En velfungerende IT-plattform er kritisk for vår produktivitet og vi vurderte derfor flere gode alternativer, men valgte TeleComputing som etter vår vurdering hadde den totalt sett beste løsningen for våre behov, sier Arve Teie, konsernsjef i Goodtech ASA

Avtalen med Goodtech gir TeleComputing totalansvaret for IT-drift og support for nærmere 400 IT-brukere fordelt på 12 ulike lokasjoner i Norden. Driftsavtalen er basert på TeleComputing Hybrid Cloud med Office365. I tillegg får TeleComputing ansvaret for drift av klientpark, nettverk og support. Avtalen har samlet verdi på 20 millioner.

–Vi ser svært glade for avtalen med Goodtech. TeleComputing har stordriftsfordeler som gjør oss i stand til å levere skalerbare IT-driftsløsninger til våre kunder på en langt mer kostnadseffektiv, skalerbar og profesjonell måte enn hva de fleste mellomstore nordisk selskaper selv kan klare. Våre kunder slipper dessuten å tenke på datarom, servere, support og IT-drift. Dermed frigjøres tid og kundene får økt fokus IT-forretningsutvikling og egen kjernevirksomhet, sier Lars David Klausen, Salgs og Markedsdirektør i TeleComputing

For mer informasjon, kontakt:

TeleComputing Norway AS: Lars David Klausen, Salgs- og Markedsdirektør, tlf: +47 93 48 37 17

Goodtech ASA: Arve Teie, Konsernsjef, tlf. +47 92 88 87 13

TeleComputing er en ledende tilbyder av IT-driftstjenester, nettskytjenester, sentraliserte ASP løsninger og outsourcing på det nordiske SMB markedet. Datterselskapet Kentor er en systemintegrator som tilbyr kvalifiserte bransje- og virksomhetsspesialister, systemutvikling og IT-rådgivning. TeleComputing konsernet har ca. 900 ansatte på 9 lokasjoner i 4 land og 850 bedriftskunder i Norden.

www.telecomputing.no.

Om Goodtech ASA

Goodtech er et ledende skandinavisk miljø- og industriteknologiselskap hvor kjernekompetansen er konsentrert om automatisering, industriell IT, miljøteknologi og avansert industriell produksjonsteknologi.

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 700 millioner og har i underkant av 400 medarbeidere i Norge, Sverige og på Åland.

www.goodtech.no

Tags: