Landsdekkende norsk kjede velger IT fra TeleComputing

B&B TOOLS Services AS, et selskap i B&B TOOLS konsernet, har valgt TeleComputing som IT OnDemand leverandør på vegne av forhandlere og kjedekontor i den norske delen av TOOLS kjeden. B&B TOOLS Services AS ivaretar den norske TOOLS kjedens behov innen IT tjenester. Avtalen betyr også at B&B TOOLS Services får partner status og dermed tilgang på unike IT tjenester og verktøy fra TeleComputings sentraliserte IT plattform som er sentral i forvaltningen av TeleComputings 800 kunder og 50.000 brukere. Avtalen er på 5 år.

- Som representant for en felles IT leveransefunksjon for TOOLS forhandlere har vi vært spesielt opptatt av å forhandle frem sikre, kostnadseffektive og fleksible IT løsninger. Som TeleComputing partner får vi dessuten mulighet til å benytte de samme sentraliserte IT tjenestene og verktøyene som TeleComputing selv bruker for å levere IT til sine 50.000 brukere hver eneste dag, sier Ellen Langseth, Administrerende direktør i B&B TOOLS Services AS. – Det er meget gledelig at vi får anledning til å tilby våre sentraliserte OnDemand tjenester til en landsdekkende kjede som TOOLS. Samtidig representerer denne avtalen en samarbeidsmodell som vi har stor tro på. Vår IT leveranseplattform er også tilrettelagt for strategiske partnere slik at de også kan nyte godt av de sentraliserte tjenestene og verktøyene som vi har brukt mer enn 12 år på å utvikle. Vi ser frem til et tett og godt samarbeid med B&B TOOLS Services i tiden fremover, sier Sven Tore Kaasa, Administrerende direktør i TeleComputing.