Norshore setter ut IT driften til TeleComputing

TeleComputing har inngått en treårig IT-driftsavtale med Norshore Management AS, et boreselskap med hovedkontor i Bergen. Norshore har sitt første boreskip under bygging som forventes ferdigstilt i løpet av første halvår 2013.

– TeleComputing har god erfaring med IT-drift for selskaper innen olje- og gassektoren i Norge. Kombinert med en moderne og fremtidsrettet IT driftsplattform oppfyller TeleComputing våre krav og behov knyttet til effektivitet, fleksibilitet, world wide operasjoner og kostnadseffektivitet, sier Gøran Furland, Director HSEQ i Norshore Management AS.

Norshore Management AS ble etablert i 2007 og er et selvstendig norsk Offshoreselskap med hovedkontor i Bergen. Norshore har utviklet et konsept for topphullsboring som benytter utprøvd boreteknologi fra boreskip.

– Det er gledelig at Norshore Management AS valgte TeleComputing som sin nye IT-driftsleverandør. Dette bidrar til å styrke TeleComputings posisjon som en ledende IT-driftsleverandør for aktører innen olje- og gassektoren. Vår erfaring med denne type kunder kombinert med en moderne sentralisert IT-driftsløsning vil gi Norshore Management AS en brukervennlig, skalerbar, kostnadseffektiv og pålitelig IT-løsning. Avtalen synliggjør og befester også vår lokale tilstedeværelse i region vest sier Sven Tore Kaasa, administrerende direktør i TeleComputing AS.

For mer informasjon, kontakt:

TeleComputing AS: Sven Tore Kaasa, Administrerende direktør, tlf: +47 92 25 00 19

Norshore Management AS: Gøran Furland, Director HSEQ, tlf: +47 98 02 76 16.

TeleComputing er en ledende tilbyder av IT-driftstjenester, nettskytjenester, sentraliserte ASP løsninger og outsourcing på det nordiske SMB markedet. Datterselskapet Kentor er systemintegratører som tilbyr kvalifiserte bransje- og virksomhetsspesialister, systemutvikling og IT-rådgivning. TeleComputing konsernet har ca. 800 ansatte på 7 lokasjoner i 3 land og 800 bedriftskunder i Norden.

Mer informasjon: www.telecomputing.no.

Om Norshore:

Norshore ble etablert i 2007 og er et selvstendig norsk Offshoreselskap med hovedkontor i Bergen. Norshore har utviklet et patentert konsept for topphullsboring fra spesialdesignede boreskip.

Mer informasjon: www.norshore.no

Tags: