Previa forlenger samarbeidet med TeleComputing

Previa, Sveriges ledende selskap innen bedriftshelsetjenester, har valgt å forlenge samarbeidet med TeleComputing i 36 måneder. Avtalen innebærer at TeleComputing fortsatt har ansvar for all IT-leveranse til Previa og selskapets 1 000 ansatte på 70 lokasjoner i Sverige. Den totale ordreverdien oppgis til ca. 20 MSEK.

- Det meget gode og langvarige samarbeidet vi har hatt med Previa har hatt stor betydning for vår egen kompetanseutvikling og forståelse av helse- og omsorgssektoren. Vi har de siste årene bygget opp en sterk posisjon i denne sektoren i Sverige og Norge som leverandør av komplette IT-tjenester. Denne avtaleforlengelsen bekrefter vår stilling i dette segmentet, sier André P. Løvestam, konsernsjef i TeleComputing.

Samarbeidet mellom Previa og TeleComputing begynte allerede sommeren 2002 og har siden økt i omfang. Alle Previas arbeidsplasser er standardiserte. Dette innebærer at brukerne ikke er avhengige av spesifikke arbeidsplasser for å kunne jobbe med IT. All informasjon i Previa er sikkerhetsbelagt og de sikkerhetsmessige aspektene er svært høyt prioritert. For å hindre virus- og adgangsforsøk har flere sikkerhetssoner, kryptering, virusscanning program og såkalte brannvegger blitt tatt i bruk. TeleComputing har også ansvaret for alle kommunikasjonsforbindelser.

- IT er en svært viktig støttefunksjon for oss. Vi har strenge krav i forbindelse med tilgjengelighet, fleksibilitet, support og sikkerhet samtidig som vi alltid har fokus på høy kostnadseffektivitet. TeleComputing har vist at de klarer å oppfylle disse kravene over tid, sier Previas sjef for forretningsprosesser og IT, Thomas Esping.