TeleComputing forlenger IT-driftsavtale med KAEFER

KAEFER i Norge v/KAEFER Energy har valgt å forlenge samarbeidet med TeleComputing. Den nye 3-årige avtalen innebærer at TeleComputing vil fortsatt ha ansvar for all IT-drift og tilhørende leveranse av IT tjenester til KAEFER  og selskapets IT-brukere fra TeleComputings sentraliserte IT plattform. Avtalen styrker TeleComputings stilling som en ledende leverandør av sentralisterte IT-driftstjenester til olje- og gassindustrien.

- IT er ikke en del av vår kjernevirksomhet men vi stiller store krav til fleksible og forutsigbare IT-løsninger som understøtter vår forretning. TeleComputing har vært vår samarbeidspartner i mange år og har vist stort engasjement og forståelse for våre behov og ønsker som har skapt tillit hos oss. Vi ser frem til et fortsatt godt samarbeid i tiden fremover, sier Anna Mari Kristiansen Prièsner, CFO i KAEFER Energy.

IT har lenge vært en viktig støttefunksjon i KAEFER. Samarbeidet med TeleComputing begynte allerede i 2004 og har siden økt i omfang. Ved å outsource IT-virksomheten har KAEFER oppnådd større effektivitet og ikke minst en mer forutsigbar IT-kostnad. Betalingsmodellen er basert på en kostnad per funksjon og bruker hver måned.

- Vi opplever at mange bedrifter har behov for bedre og mer fleksible it-løsninger i et konkurranseutsatt marked. Tilgang til IT systemer uavhengig av tid, sted og utstyr er viktigere enn noen gang og vi ser at stadig flere selskaper ser fordelen av å benytte vår spesialkompetanse og unike driftsplattform for å oppnå dette. Det er en meget hyggelig anerkjennelse av vår kompetanse, leveransemodell og erfaring at KAEFER nå velger å forlenge avtalen med TeleComputing, sier Gisle Oppedal, Kommersiell direktør i TeleComputing Norway.

TeleComputing er en ledende tilbyder av nettskytjenester, sentraliserte IT On-demand løsninger og outsourcing på det nordiske SMB markedet. Datterselskapet Kentor er systemintegratører som tilbyr kvalifiserte bransje- og virksomhetsspesialister, systemutvikling og IT-rådgivning. TeleComputing konsernet har 750 ansatte på 7 lokasjoner i 3 land og 800 bedriftskunder i Norden. Mer informasjon: www.telecomputing.no.

Om KAEFER Group
KAEFER Group har virksomhet i over 50 land og engasjerer 20 000 mennesker verden over. Gruppens fem hovedsatsningsområder er industri, bygg & anlegg, skipsbygging, olje & gass og luftfart. Omsetning i 2010 var på NOK 13 milliarder. Mer informasjon: www.kaefer.com.

Om KAEFER ENERGY
KAEFER ENERGY har hovedansvaret for oppgaver tilknyttet olje- og gassvirksomhet i KAEFER Group. KAEFER ENERGY hadde en omsetning i 2010 på vel 1 mrd. NOK. Selskapet deltar i flere av de store vedlikeholds- og modifikasjonskontraktene på norsk sokkel. 1000 ansatte er fordelt på oppgaver innen offshore, onshore, nybygg, vedlikehold og modifikasjon. Mer informasjon: www.kaeferenergy.no.

Tags: