TeleComputing inngår 5-årig IT-avtale med KAEFER

KAEFER IKM og KAEFER CONSTRUCTION forlenger og utvider samarbeidet med TeleComputing i ytterligere 5 år. Avtalen innebærer at TeleComputing får ansvar for selskapenes IT-drift og relaterte IT-tjenester. Avtalen har en forventet kontraktsverdi på ca. MNOK 12.

IT har lenge vært en viktig støttefunksjon i KAEFER. Samarbeidet med TeleComputing begynte allerede i 2004 og har siden økt i omfang. Ved å outsource IT-virksomheten har KAEFER IKM og KAEFER CONSTRUCTION oppnådd større effektivitet og ikke minst en mer forutsigbar IT-kostnad. Betalingsmodellen er basert på en kostnad per funksjon og bruker hver måned.

- Vi har kjørt en prosess hvor løsning, kompetanse og kommersielle betingelser ble vektlagt. TeleComputings erfaring med våre løsninger og konkurransedyktige betingelser ble til slutt utslagsgivende. Forlengelsen av vår avtale med TeleComputing sikrer fortsatt kostnadseffektivitet innen IT-drift, sier Anna Mari Kristiansen Priesner, økonomi og administrasjonssjef i KAEFER IKM.

I 1918 etablerte tyskeren Carl Kaefer et selskap som spesialiserte seg på materialforsyning og isolasjonstjenester innen skipsbyggingsindustrien. Selskapet vokste fort og ekspanderte til nye markeder. I dag, 90 år senere, er KAEFER et av verdens ledende uavhengige selskap innen isoleringsteknologi. Bedriften er etablert i mer enn 40 land, og omsetter for nær en milliard euro hvert år.

- Vi opplever at stadig flere bedrifter har behov for bedre og mer fleksible it-løsninger i et konkurranseutsatt marked. Tilgang til IT-systemene uavhengig av tid, sted og klient type er viktigere enn noen gang. Vi ser at flere og flere selskaper ser fordelen av å benytte TeleComputings spesialkompetanse og unike plattform i tillegg til egne ressurser, og det er en hyggelig anerkjennelse av vår kompetanse, leveransemodell og erfaring når KAEFER nå velger å forlenge avtalen med TeleComputing for å oppnå dette, sier Sven Tore Kaasa, Administrerende direktør i TeleComputing Norway.

Tags: