TeleComputing inngår internasjonal IT OnDemand avtale

Mercuri Urval, et ledende internasjonalt konsultentselskap, har valgt TeleComputing som sin IT-partner for en ny IT OnDemand løsning og tilhørende bedriftsportefølje av IT tjenester for sine 800 medarbeidere fordelt på 67 kontorer i 24 land. Avtalen inkluderer også overføringen av Mercuri Urvals brukere fra nåværende IT løsning til TeleComputings sentraliserte, “en-til-mange” IT leveranseplattform. Den 3-årige avtalen har en estimert initial verdi på MSEK 25.

- Vi trenger en kostnadseffektiv global IT-løsning hvor våre ansatte på en sikker og fleksibel måte kan benytte våre forretningsapplikasjoner uansett hvor man befinner seg. Våre konsulenter trenger å ha tilgang til Mercuri Urvals systemer uansett hvilke av våre kontorer de befinner seg på, om de er på reise, hos kunder eller jobber hjemmefra. TeleComputing har kompetansen og teknologien for å kunne tilby denne type løsning. De har også demonstrert hvordan dette kan realiseres på en sikker, fleksibel og kostnadseffektiv måte, sier Roger Hagafors, CIO i Mercuri Urval. I de fleste av dagens IT-miljøer er det ofte vanskelig å skaffe til veie nødvendige ressurser når det oppstår midlertidige IT behov. Med TeleComputings IT OnDemand løsning, og tilhørende “pay as you go” modell, vil Mercuri Urval kunne tilpasse IT kostnadene i tråd med sine faktiske behov. I motsetning til tradisjonelle IT-løsninger eller “siloer”, så blir denne type dynamisk IT skalering ved kapasitetsbehov, også kalt cloud computing, tilbudt som internettbaserte tjenester. – Vi er svært fornøyd med at Mercuri Urval har valgt oss og vår IT OnDemand løsning. Vår sentraliserte, “en-til-mange” IT leveranseplattform representer kjernen av våre IT tjenester som allerede omfatter 2.400 sertifiserte applikasjoner, 800 bedriftskunder og 50.000 brukere. Vi vil gjøre vårt ytterste slik at Mercuri Urval kan dra nytte av alle fordelene som vår OnDemand løsning tilbyr, sier Sven Tore Kaasa, Administrerende direktør i TeleComputing.