TeleComputing inngår IT-driftsavtale med IEC-HUS

TeleComputing har inngått IT-driftsavtale med IEC-HUS, et norskeiet selskap som leverer boliger basert på prefabrikkerte elementer av høy kvalitet. Hovedkontoret ligger i Ski i Akershus og har 11 lokasjoner i Sør-Norge. Avtalen har en forventet verdi på 10 mill NOK over 5 år.

– TeleComputing har omfattende erfaring med IT drift for selskaper innen bygg og anleggsbransjen. Kombinert med en moderne og fremtidsrettet IT driftsplattform oppfyller TeleCompting våre krav og behov til en effektiv og fleksibel it-driftsløsning på en kostnadseffektiv måte, sier Vidar Sandersen, administrerende direktør i IEC-HUS.

– Det var gledelig at IEC-HUS valgte TeleComputing som sin nye IT-driftsleverandør. Dette bidrar til å styrke TeleComputings posisjon som den ledende IT driftsleverandøren for aktører i bygg og anleggsbransjen. Vår erfaring med denne type kunder kombinert med en moderne sentralisert IT-driftsløsning vil gi IEC-HUS en brukervennlig, skalerbar, kostnadseffektivitet og pålitelig IT-løsning, sier Sven Tore Kaasa, administrerende direktør i TeleComputing AS.

For mer informasjon, kontakt:

TeleComputing AS: Sven Tore Kaasa, Administrerende direktør, tlf: +47 92 25 00 19

TeleComputing er en ledende tilbyder av nettskytjenester, sentraliserte IT-driftsløsninger og IT-outsourcing på det nordiske SMB markedet. Datterselskapet Kentor er systemintegratører som tilbyr kvalifiserte bransje- og virksomhetsspesialister, systemutvikling og IT-rådgivning. TeleComputing konsernet har ca. 800 ansatte på 7 lokasjoner i 3 land og 800 bedriftskunder i Norden. Mer informasjon: www.telecomputing.no.

Om IEC-HUS

IEC-HUS er et norskeiet selskap som leverer boliger basert på prefabrikkerte elementer av høy kvalitet. Selskapet ble etablert i år 2000 og siden starten har vi levert mer enn 2000 boligenheter i Norge; hus, hytter og leiligheter. Våre hus blir produsert i store elementer som leveres med bordkledning og ferdig isolerte vegger. Elementene heises på plass på byggetomten. Slik sikres en raskere tetting av bygget og risikoen for fuktskader reduseres. Resultatet er hus med kort byggetid og høy byggteknisk kvalitet. Dette gir oss en effektiv produksjon og høy leveringsdyktighet.

Mer informasjon: www.iec-hus.no