TeleComputing inngår IT-driftsavtale med Reitangruppen

TeleComputing har inngått en rammeavtale med Reitangruppen for levering av IT-driftstjenester som omfatter datasenter, maskinvare, infrastruktur og programvare. Avtalen har en estimert verdi på 30 millioner kroner.

– Reitangruppen omsetter for 60 milliarder kroner og består av fire forretningsområder, hver med spesielle krav til fleksible, store og fremtidsrettede IT-løsninger. Vi ønsket en leverandør som kunne levere infrastrukturtjenester med høy kvalitet, og som med minst mulige forutsetninger og unntak ville understøtte våre applikasjoner.  Rammeavtalen gjelder for alle selskapene i Reitangruppen, og vil først tas i bruk av REMA 1000, REMA Distribusjon og Gladengen Drift. Hvert selskap i Reitangruppen får anledning til å delta i rammeavtalen ved å inngå en egen tilknytningsavtale. Vi ser frem til et godt samarbeid med TeleComputing i tiden fremover, sier Steinar Forshaug, IT-sjef i REMA 1000.

Driftsleveransen omfatter bl.a. drift og overvåkning av eksisterende serverplattform, nytt sentralt driftsmiljø levert som en ”Infrastructure as a service” tjeneste samt drift og overvåkning av nettverksinfrastruktur.

– Denne avtalen er nok en bekreftelse på at våre fleksible og skalerbare IT-løsninger er attraktive for selskaper som ikke har IT-drift som sin kjernevirksomhet. Reitangruppen er en anerkjent aktør som er tydelig på hvordan IT skal benyttes på best mulig måte for å underbygge egen forretningsvirksomhet. Vi er ydmyke for den tilliten Reitangruppen har vist oss med bakgrunn i denne avtalen og vil gjøre vårt ytterste for å innfri de forventninger som stilles til oss, sier Sven Tore Kaasa, administrerende direktør i TeleComputing AS.

TeleComputing er en ledende tilbyder av nettskytjenester, sentraliserte IT On-demand løsninger og outsourcing på det nordiske SMB markedet. Datterselskapet Kentor er systemintegratører som tilbyr kvalifiserte bransje- og virksomhetsspesialister, systemutvikling og IT-rådgivning. TeleComputing konsernet har ca. 750 ansatte på 7 lokasjoner i 3 land og 800 bedriftskunder i Norden. Mer informasjon: www.telecomputing.no.

Om Reitangruppen
Reitangruppen består av fire forretningsområder: REMA 1000, Reitan Servicehandel, Reitan Eiendom og Uno-X gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,4 prosent i Axfood. Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2010 (inkl. franchiseomsetning) for 59 milliarder kroner, sysselsetter 27.500 mennesker i Skandinavia og Latvia, og er med dette blant Norges ti største selskap. Mer informasjon: www.reitangruppen.no.

Tags: