TeleComputing inngår IT-tjeneste avtale verdt MSEK 14

Saco IT-Service AB, et IT-tjeneste selskap for Sveriges sentralorganisasjon for akademikere (Saco), har forlenget og utvidet sitt samarbeid med TeleComputing. Den 3-årige avtalen, med en estimert ordreverdi på MSEK 14, inkluderer en rekke onsite IT-tjenester, inkludert IT-drift, SharePoint applikasjon- og generell sluttbruker support.

Svenske Saco består av 23 uavhengige fag- og yrkesforbund som til sammen representerer 580,000 medlemmer. Saco IT-Service AB, som ble etablert i 2004, er et IT-tjeneste selskap som har ansvar for utviklingen og forvaltningen av IT-virksomheten for 10 av forbundene i Saco. Tjenestene inkluderer en felles IT plattform med IT systemer og moduler som felles infrastruktur, økonomisystemer, medlemssystemer og SharePoint-basert intranett og ekstranett. – Vi har hatt gleden av å tilby onsite IT-drift og IT systemutvikling til Saco IT-Service AB i flere år, opprinnelig via vårt datterselskap, Kentor AB. Vi er veldig glade og stolte over å få fornyet tillit til å forlenge og utvide dette samarbeidet i ytterligere 3 år, sier Sven Tore Kaasa, Administrerende direktør i TeleComputing ASA.