TeleComputing inngår ny rekordavtale i Sverige verdt 100 MSEK

Svevia AB (tidligere Vägverket Produktion), har valgt TeleComputing som leverandør av sin IT-drift inklusive hardware og klienthåndtering. Avtalen, som er den største TeleComputing har inngått noensinne, er på fire år og har en ordreverdi på ca. 100 MSEK. Avtalen innebærer at TeleComputing i de kommende fire årene får ansvar for Svevias drift av sentrale og lokale systemer, hardware forsyning, support og tilhørende konsulenttjenester.

- Denne avtalen er helt riktig for oss. Det Svevia etterspør passer perfekt inn i vårt standardkonsept og innebærer at vi kan tilby en meget kostnadseffektiv løsning. Vi har jobbet med denne avtalen i snart to år nå og det føles utrolig godt at vi, i hard konkurranse med andre leverandører, ble valgt til slutt. Vi ser om det som nok en bekreftelse på at våre sentraliserte driftsløsninger er helt i tråd med det markedet etterspør i disse tider, sier Sven Tore Kaasa, Administrerende direktør i TeleComputing ASA.

- Vi valgte TeleComputing i hard konkurranse med andre leverandører og vurderte det slik at de passer best med tanke på våre krav til teknisk løsning, servicenivåer og kostnadseffektivitet. Vi ser frem til samarbeidet, sier Anders Olausson, IT-sjef i Svevia.