TeleComputing inngår omfattende IT-driftsavtale med Itella

TeleComputing har inngått en omfattende IT-driftsavtale med Itella Information AB, Nordens største leverandør av tjenester innen informasjonslogistikk. Avtalen innebærer at TeleComputing får totalansvar for IT-drift og andre relaterte IT tjenester, herunder IT On Demand, support og datakommunikasjon. Avtalen er på 5 år og har en forventet kontraktsverdi på ca. 13 MSEK.

Itella Information AB er et heleid datterselskap av Itella Group, tidligere Finland Post Group, og er Nordens største leverandør av tjenester innen informasjonslogistikk. Avtalen mellom TeleComputing og Itella Information AB betyr at TeleComputing får totalansvar for IT-drift og andre relaterte IT tjenester, herunder IT On Demand, support og datakommunikasjon.

- IT er en svært sentral del av vår virksomhet. Vi og våre kunder har høye krav til fleksibilitet, tilgjengelighet og sikkerhet. TeleComputing har synliggjort gode løsninger og konkurransedyktige betingelser, og vi har derfor valgt å inngå denne IT-driftsavtalen med dem, sier Katarina Dahlbäck, administrerende direktør i Itella Information AB.

Itella Sverige har 420 ansatte og forventer å omsette for cirka 475 millioner kroner i inneværende år. Selskapet har kontorer i Stockholm (HK) , Göteborg, Malmö, Östersund, Hackås og Strömsund.

- Vi ser det som en hyggelig anerkjennelse av vår kompetanse og erfaring at Itella har valgt oss som deres IT-driftspartner. Vår forretningsmodell er basert på å tilby våre kunder stor grad av fleksibilitet. IT må kunne følge bedriftens behov like raskt og kostnadseffektivt som andre støttefunksjoner, sier André P. Løvestam, konsernsjef i TeleComputing.