TeleComputing inngår omfattende IT-driftsavtale med Synnøve Finden

Synnøve Finden har valgt å forlenge og utvide samarbeidet med TeleComputing. Den nye avtalen innebærer at TeleComputing fortsatt vil ha ansvar for all IT-drift og tilhørende leveranse av IT tjenester til Synnøve Finden fra TeleComputings sentraliserte IT plattform. Avtalen er på 5 år.

Synnøve Finden er en anerkjent næringsmiddelprodusent med en omsetning på 960 millioner i 2009 og totalt 220 ansatte. Hovedvirksomheten er produksjon og salg av gulost og brunost, salg av Tropicana juice og Peppes dagligvare, samt mindre nisjeprodukter. Hoveddelen av salget skjer til de store dagligvarekjedene i Norge. Selskapet har flere produksjonsanlegg bl.a. i Namsos og meieriet i Alvdal som er et av landets største. Synnøve Finden AS er et heleid datterselskap av Scandza AS. Scandza AS er også eier av Sørlandschips AS.

- Synnøve Finden trenger en erfaren IT partner som kan tilby fleksible og skalerbare IT-løsninger og som kan tilpasses våre behov slik at våre IT-brukere har tilgang til våre systemer uavhengig av tid og sted. Vi har vært kunde hos TeleComputing siden 1998 og har meget gode erfaringer med løsningen og kvaliteten på tjenestene, sier Lars Tretteteig, Administrerende direktør i Synnøve Finden.

Synnøve Finden har vært kunde i TeleComputing i over 12 år og benytter en løsning med IT-leveranse fra TeleComputings sentraliserte IT-plattform som til daglig forvalter TeleComputings øvrige 800 kunder og 50.000 brukere.

- Synnøve Finden har vært kunde hos oss siden 1998. Med så mange års erfaring som brukere av våre sentraliserte IT-driftsløsninger er de også meget godt kjent med hvilke fordeler dette innebærer for egne brukere, som f.eks. enkel og sikker IT-tilgang uansett tid, sted eller terminalutstyr. Vi er meget stolte av å få fortsatt tillit, sier Sven Tore Kaasa, Administrerende direktør i TeleComputing.

TeleComputing AS:  Sven Tore Kaasa, Administrerende direktør, tlf: +47 92 25 00 19

TeleComputing er en ledende tilbyder av nettskytjenester, sentraliserte IT On-demand løsninger og outsourcing på det nordiske SMB markedet. Datterselskapet Kentor er systemintegratører som tilbyr kvalifiserte bransje- og virksomhetsspesialister, systemutvikling og IT-rådgivning. TeleComputing konsernet har 700 ansatte på 7 lokasjoner i 3 land og 800 bedriftskunder i Norden. Mer informasjon: www.telecomputing.no.

Tags: