TeleComputing inngår rekordavtale med BW Offshore

TeleComputing har inngått avtale med BW Offshore om leveranse av IT on demand- og integrasjonstjenester til hovedkontoret i Oslo og til selskapets oljeproduksjonsanlegg og driftskontorer i Vest-Afrika, Latin-Amerika og Sørøst-Asia. Avtalen, som vil løpe over 5 år, er det største nysalget TeleComputing har vunnet i Norge og har en initial verdi på omtrent NOK 40 millioner over denne perioden.

IT-løsningen leveres som en IT on demand tjeneste, og inneholder server- og applikasjonsdrift, konsulenttjenester og døgnåpen servicedesk, samt TeleComputings konsept for fjerndrift av lokalt utstyr - TC Managed Client. Som en del av avtalen vil TeleComputing også sørge for leveranse av kommunikasjons- og integrasjonstjenester mot andre selskaper, samt ivareta rollen som SPOC (Single Point of Contact) for alle IT brukere i BW Offshore.

Avtalen er nok en bekreftelse på at TeleComputings fleksible og skalerbare IT løsninger er attraktive også for større internasjonale selskaper med virksomheter i mange land.

– BW Offshore vokser raskt og opererer i et dynamisk og internasjonalt marked. Vi ønsket en erfaren IT partner som kunne tilby fleksible og skalerbare IT-løsninger som til enhver tid tid kan tilpasses våre behov og som kunne gi våre brukere IT-tilgang uavhengig av tid og sted, sier Svein Moxnes Harfjeld, CEO i BW Offshore.

BW Offshore er ledende innen det raskt voksende, internasjonale FPSO-markedet (flytende produksjon, lagring og lossing av olje og gass). Selskapet har 900 ansatte og ble børsnotert våren 2006.

– BW Offshore er en verdensledende aktør på sitt område og har sterke vekstambisjoner. Vi er stolte og ydmyke for den tilliten de har vist oss med bakgrunn i denne avtalen og vil gjøre vårt ytterste for å innfri de forventninger som stilles til oss. Gjennom denne avtalen styrker TeleComputing sin stilling som en ledende IT driftsleverandør til Shipping/Offshore sektoren, sier André P. Løvestam, konsernsjef i TeleComputing.