TeleComputing og Schlumberger skal levere skybaserte applikasjoner i det Skandinaviske olje og gass markedet

TeleComputing har inngått avtale med Schlumberger om å tilby skytjenester til det skandinaviske olje- og gassmarkedet. Tilbudet vil sikre fleksible og innovative løsninger levert som “software as a service”, basert på Schlumbergers BluCube* E&P applications infrastructure solution og TeleComputing sin norske skyplattform.

TeleComputing har de siste årene fått en unik posisjon som en av Nordens ledende leverandører innenfor utvikling av fremtidens skyløsninger. Samarbeidsavtalen som er inngått innebærer at Schlumberger nå kan tilby sine kunder fleksible og fremtidsrettede løsninger, der kundenes behov og ønsker avgjør om Schlumbergers softwareløsninger skal realiseres med tradisjonell IT drift, som en "software as a service" eller en kombinasjon

– “De store endringene innenfor Olje og gass-sektoren innebærer at kundene fremover ønsker å få levert Schlumbergers løsninger som ferdige, skalerbare tjenester fremfor tradisjonell anskaffelse og drift. Mange av våre kunder i olje- og gass bransjen er dedikerte til Schlumberger programvare i sin bearbeiding av store datamengder. Denne avtalen lar oss levere innovative og kreative løsninger til brukere innen geovitenskap og ingeniørområdet, hvor grunnlaget for verdiskapning skjer i olje- og gass industrien. Gjennom TeleComputing vil Schlumbergers BluCube løsning bli levert som ferdig tilpasset infrastruktur, optimalisert for Schlumbergers programvare fra vårt Green Mountains datasenter i Stavanger,” sier Sven Tore Kaasa, administrerende direktør i TeleComputing.

Mer informasjon:

TeleComputing AS: Sven Tore Kaasa, administrerende direktør, tlf: +47 922 50 019

Schlumberger Software Integrated Solutions Norway: Christian Larsen, Country Manager; tlf +47 997 75 012

TeleComputing er en ledende tilbyder av IT-driftstjenester, nettskytjenester, sentraliserte ASP løsninger og outsourcing i det nordiske markedet. Datterselskapet Kentor er systemintegratører som tilbyr kvalifiserte bransje- og virksomhetsspesialister, systemutvikling og IT-rådgivning. TeleComputing konsernet har ca. 900 ansatte fordelt på 9 lokasjoner i 4 land og har ca. 800 bedriftskunder i Norden. Mer informasjon: www.telecomputing.no

Om Schlumberger

Schlumberger er verdensledende leverandør av teknologi, integrerte prosjekthåndterings og informasjonsløsninger til kunder i olje- og gass industri verden over. Med mer enn 95 000 ansatte som representerer 140 nasjonaliteter, og som arbeider i mer enn 85 land, leverer et bredt spekter av produkt og tjenester fra exploration til produksjon.

www.slb.com

Tags: