TeleComputing og TANDBERG lanserer Managed Video Conference

TeleComputing har, i samarbeid med TANDBERG, utviklet Managed Video Conference, en unik nettsentrisk tjeneste for fleksibel leveranse av høykvalitet videokonferanse til bedriftsmarkedet. Løsningen innebærer at bedrifter ikke trenger å investere i egen, kostbar infrastruktur og tilhørende utstyr for bruk av høykvalitet videokonferanse og isteden kan leie hele tjenesten hos TeleComputing til en konkurransedyktig pris per måned.

Leveransemodellen til Managed Video Conference gjør at kundene får en meget fleksibel og skalerbar løsning. Tjenesten inneholder dessuten en ”multisourcing” funksjon som betyr at konferansedeltagerne kan knytte seg til løsningen via lokale eller mobile arbeidsplasser. Dette gir en bedre tilgjengelighet og større valgfrihet for medarbeidere som også befinner seg utenfor kontoret. Kommunikasjonen skjer via faste linjer, ISDN, Internett eller 3G.

- Vi ser svært positivt på at et av Norges fremste outsourcingsmiljøer nå satser på nettsentriske tjenester for videokonferanse som en del av sin tjenesteportefølje. Tjenesten vil være et viktig bidrag til å gjøre videokonferanse med alle tilhørende funksjoner lett tilgjengelig for bedrifter som har outsourcet sin IT-drift eller bedrifter som ikke ønsker selv å eie egen videokonferanseinfrastruktur, sier Geir Olsen, President TANDBERG EMEA.

SafeRoad Group, en av Europas mest komplette leverandører av produkter og systemer for trafikksikring, har testet løsningen siden i sommer med svært gode resultater. SafeRoad Group oppsto som følge av fusjon mellom Euroskilt-konsernet og Ørsta-gruppen våren 2007 og omfatter i dag 32 selskaper med ca 950 medarbeidere.

– Vi har store forventninger til denne tjenesten. Sammen med TANDBERG har vi jobbet over lengre tid med å utvikle en høykvalitet videokonferanse-løsning som er spesielt tilrettelagt for bedriftsmarkedet. Etter en grundig test av løsningen er vi nå klare til å gjøre denne tjenesten tilgjengelig i bedriftsmarkedet for øvrig. Vi har allerede registrert stor interesse fra flere av våre kunder, selv uten å ha markedsført tjenesten, så det er tydelig at denne type løsning er etterspurt, sier André P. Løvestam, konsernsjef i TeleComputing.