TeleComputing vinner stor IT-driftsavtale med LRF konsernet

LRF-konsernet har valgt TeleComputing som IT-leverandør og samarbeidspartner for de neste 5 årene. Avtalen omfatter blant annet IT-drift, Servicedesk og nettverk.

LRF-konsernet har tegnet en stor avtale med TeleComputing om levering av IT som en tjeneste, noe som innebærer at TeleComputing tar over som helhetsleverandør med start den 30. juni 2014. Avtalen omfatter full outsourcing inkludert drift av system og klienter, ServiceDesk, WAN, lokalt nettverk samt selfservice-portal.

– Vi er et bredt konsern med forskjellige behov og for oss er det viktig at hvert selskap i konsernet får en skreddersydd løsning slik at våre 2400 medarbeidere får den IT-tjenesten de behøver. TeleComputing har vært flinke til å forstå våre behov og et ekstra pluss er det dessuten at TeleComputing har en kultur som gjør at vi trives med å jobbe sammen, sier Thomas Engelmark, utviklingsansvarlig i LRF.

LRF-konsernet består av Lantbrukarnas Ekonomi AB (LEAB) som morselskap med syv datterselskaper - LRF Försäkring, LRF Konsult, LRF Media, LRF Samköp, Sigill Kvalitetssystem, Macklean Strategiutveckling samt Sånga Säby Hotell & Konferens. LRF-konsernet er geografisk spredd over hele Sverige. Gjennom TeleComputings Citrix-løsning får alle LRFs medarbeidere nå en bedre tilgjengelighet til IT-systemene.

– Vi er veldig glade for at LRF-konsernet har gitt oss tillitt ved å velge TeleComputing som sin samarbeidspartner og helhetsleverandør innenfor IT. I samarbeid med LRF skal vi jobbe for at LRF's IT-løsninger utvikler seg slik at IT-løsningene understøtter virksomhetens forretningsmessige behov på en god måte i årene fremover. Med digitale plattformer, ny teknologi og nye tjenester kommer LRF til å kunne fokusere fullt ut på sin kjernevirksomhet, sier Johan Wernberg, vd på TeleComputing Sweden AB

TeleComputing Sweden AB: Johan Wernberg, VD, tel: 0733-55 09 36

e-post: johan.wernberg@telecomputing.se

LRF-koncernen: Thomas Engelmark, utvecklingsansvarig, tel: 070-920 30 09

e-post: thomas.engelmark@lrf.se

TeleComputing er en ledende tilbyder av skytjenester, sentraliserte IT-driftsløsninger og IT-outsourcing på det nordiske SMB markedet. Datterselskapet Kentor er systemintegratører som tilbyr kvalifiserte bransje- og virksomhetsspesialister, systemutvikling og IT-rådgivning. TeleComputing konsernet har ca. 800 ansatte på 7 lokasjoner i 3 land og 800 bedriftskunder i Norden.

Mer informasjon: www.telecomputing.no.

Om LRF

Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, är en partipolitiskt obunden intresse- och företagarorganisation för människor och företag inom de gröna näringarna. LRFs drygt 172 000 medlemmar driver tillsammans 90 000 företag och de gröna näringarna står för drygt 4 procent av Sveriges BNP.

LRF ska medverka till utveckling av företag och företagare med jord, skog, trädgård och landsbygdens miljö, så att de kan förverkliga sina ambitioner om tillväxt, lönsamhet och attraktionskraft

Mer informasjon, se: www.lrf.se

Tags: