Ford-pris till Tenneco Automotive

Ford-pris till Tenneco Automotive Tenneco Automotive har tilldelats Ford Motor Companys "Silver World Excellence Award", en bekräftelse på att bolaget 2001 var en av Fords bästa leverantörer. - Vi gratulerar Tenneco Automotive. Bolaget är en av Fords högst värdesatta samarbetspartner. Utan deras mycket viktiga bidrag, är det många mål vi inte skulle ha nått 2002, - sa Carlos Mazzorin, ansvarig för Fords verksamhet i Sydostasien, Sydamerika och inköp globalt, vid överlämnandet av priset. Fords "World Excellence Award" utdelar årligen som ett erkännande för kvalitet, pris och leveranstrohet utvecklat i gemenskap med Ford och bolagets underleverantörer. Vid den senaste utdelningen vann 42 leverantörer från 15 länder priser i olika kategorier. "Silver Award" tilldelas leverantörsföretag som framhäver sig särskilt inom kvalitet och leverans eller kvalitet och pris. Tenneco Automotive fick denna gång erkännande för kombinationen av kvalitet och leverans av avgassystem till Ford Europa. - Vi är mycket stolta över att ännu en gång ta emot en Ford "World Excellence Award" . Priset speglar våra strävanden efter att förse våra kunder med den mest avancerade teknologin, kvalitetsprodukter och utmärkt service, - sa Mark Frissora, styrelseordförande och adm. direktör i Tenneco Automotive. - Vårt mål är att alltid svara upp mot de strängaste krav från våra kunder, och vi värdesätter det erkännande Ford har givit oss för insatsen. - Tenneco Automotive var en av endast 21 vinnare i "Silver" kategorin, och det enda bolag som fick ett pris för leverans av avgaskomponenter. Tenneco Automotive är ett produktionsbolag med en årsomsättning på ca USD 3,4 miljarder. Huvudkontoret ligger i Lake Forest, Ill. USA, och bolaget har 21.600 anställda i hela världen. Tenneco Automotive är en av världens största producenter att stötdämpare och avgaskomponenter, som säljs under varumärkena Monroe och Walker. För mer information: Simonetta Exposito Communications Manager Tenneco Automotive Europe Tel. 00 32 2 706 9147 Fax: 00332 2 7069199 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/14/20020514BIT00710/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/14/20020514BIT00710/wkr0002.pdf