Vis solvett i påsken: Beskytt huden med fysisk solfilter!

Report this content

The Body Shop er stolt av å kunne presentere solserien Protect It! som beskytter huden ved hjelp av fysiske filtre bestående av de naturlige mineralene sinkoksid og titandioksid.

Fordelene ved å bruke et fysisk mineralfilter: • Mineralfilteret reflekterer og sprer solstrålene i stedet for å absorbere dem i huden, og gir dermed en bedre beskyttelse mot frie radikaler som kan forårsake UV-relatert hudskade. • Filteret gir også bredspektret beskyttelse mot UVA- og UVB-stråler. • Fordi mineralfiltre ikke absorberes av huden, er det mindre sjanse for at huden blir irritert. • Det er ikke nødvendig å vente 20 minutter for at formuleringen skal begynne å virke, et fysisk filter beskytter huden straks det er påført. Til kroppen kan man velge mellom faktor 6, 15 og 25. Solkremene er vannfaste, og inneholder antioksidanter og fuktgivende olivenvoks utvunnet av økologisk olivenolje som The Body Shop kjøper fra en Solidarisk Handel-leverandør i Italia. I serien inngår solkrem spesielt utviklet til ansiktet med faktor 20, antioksidanter og fuktgivende olivenvoks, samt en solstift med faktor 25 til utsatte områder som nese og lepper. Produktet inneholder fuktgivende melonkjerneolje som The Body Shop kjøper fra en Solidarisk Handel-leverandør i Namibia. Kooperativet er eid og drevet av kvinner, og i dag er det ca 700 familier som lever av handelen med melonkjerneolje. For mer informasjon, kontakt: Camilla Karstensen, markedssjef i The Body Shop Norge, på telefon 67 16 65 68, eller via e-mail camilla@the-body-shop.no Kommentar: The Body Shop International plc. har på verdensbasis over 2000 butikker i mer enn 50 land. The Body Shop er ikke bare en produsent og forhandler av kosmetikk, hår- og hudpleieprodukter, men prøver aktivt å minimalisere innvirkningen på miljøet, arbeider for rettferdige handelsforbindelser, er mot testing på dyr i kosmetikkindustrien, og stimulerer utdannelse, bevissthet og engasjement blant sine ansatte og kunder. Solidarisk Handel er et spesielt innkjøpsprogram, og med dette ønsker The Body Shop å støtte langsiktige og bærekraftige handelsforbindelser med samfunn i nød. Hensikten med Solidarisk Handel er å skape bedre leveforhold, samt å støtte bærekraftig utvikling ved å kjøpe ingredienser og tilbehør direkte fra sosialt og økonomisk marginaliserte samfunn.