Forbedrede flyforbindelser til De britiske Jomfruøyer

Report this content

I november 2024 vil flyselskapet Tradewind Aviation utvide sine planlagte direkteflyvninger med en ny rute til Tortola og Terrance B. Lettsome International Airport (EIS) på De britiske Jomfruøyer (BVI).

Flyvningene til Tortola vil ha avganger fra San Juan, Puerto Rico, og trafikeres fem dager i uken (torsdag-mandag) fra 21. november 2024 til 21. april 2025. Tortola fungerer som et sentralt knutepunkt for reisende til alle øyene innenfor De britiske Jomfruøyer, men øya er også et knutepunkt for de som reiser videre til De amerikanske Jomfruøyer som er nærliggende.

Den nye ruten utfyller de forbedrede flyforbindelsene som tidligere er kunngjort:

• American Airlines tilbyr daglige direkteflyvninger fra Miami, med fire flyvninger på lørdager og tre flyvninger på andre dager.

• Caribbean Airlines har kunngjort lanseringen av en ny rute til Tortola, De britiske Jomfruøyer, med oppstart 14. oktober 2024. Denne utvidelsen er en del av flyselskapets strategiske plan om å knytte den karibiske regionen bedre sammen, og å styrke sitt robuste nettverk. Flyvningene vil gå fire ganger i uken fra flyselskapets base i Trinidad, og tilbyr praktiske forbindelser til andre destinasjoner, inkludert, men ikke begrenset til, Antigua, Barbados og San Juan i Puerto Rico. Billetter til den nye ruten til Tortola kan kjøpes fra 12. august 2024.

• Tradewind Aviation vil også åpne en direkte rute fra San Juan til Virgin Gorda og Taddy Bay International Airport på De britiske Jomfruøyer i år, med oppstart 21. november 2024.

• Winair har daglige ruteflyvninger fra Tortola til Antigua & Barbuda og St. Maarten, samt ruteflyvninger to ganger ukentlige til St. Kitts. Antigua er et viktig knutepunkt for mange europeiske flyselskaper.

• Det tyske flyselskapet Condor har annonsert en ny direkte rute hver tirsdag fra Frankfurt til Antigua, med oppstart 5. november 2024.

Tortola, den største av øyene på De britiske Jomfruøyer, er omgitt av hvite strender som er ideelle for snorkling og svømming. Øya er også en utmerket base for seiling, med flere charterfirmaer som tilbyr både seilbåter og motorbåter.

Virgin Gorda, den tredje største øya på De britiske Jomfruøyer, har et variert og dramatisk landskap, med unike badeopplevelser ved de gigantiske granittsteinene 'The Baths'. Øya er hjem til flere av Karibias beste feriesteder, som tilbyr både avslapning og førsteklasses service.

The British Virgin Islands
bvi.nordic@aviareps.com