Rask vekst med boligfotografering - c360 har inngått avtale med DnBNor Eiendom

Report this content

Rask vekst med boligfotografering - c360 har inngått avtale med DnBNor Eiendom (29.6.04) Selskapet c360 har vokst raskt på å tilby profesjonell fotografering ved boligsalg. Nå står selskapet foran ytterligere vekst gjennom en avtale med Norges største eiendomsmeglerkjede - DnBNor Eiendom - som innfører obligatorisk bruk av profesjonell fotograf ved boligsalg. For c360 har avtalen en årlig verdi på ca. 15 mill. kroner. (29.6.04) Selskapet c360 har vokst raskt på å tilby profesjonell fotografering ved boligsalg. Nå står selskapet foran ytterligere vekst gjennom en avtale med Norges største eiendomsmeglerkjede - DnBNor Eiendom - som innfører obligatorisk bruk av profesjonell fotograf ved boligsalg. For c360 har avtalen en årlig verdi på ca. 15 mill. kroner. For bare tre år siden ble profesjonell fotograf kun benyttet på de mest eksklusive boligsalgene. I 2001 ble bare ca. 2500 boliger fotografert profesjonelt. I år regner selskapet totalt med å fotografere ca. 14 000 boliger. I 2005 vil DnBNor-avtalen alene omfatte ca. 12 000 - 14 000 boliger. - Utviklingen er kundedrevet. Boligselgerne forventer en profesjonell markedsføringspakke når de skal selge boligen sin. Foto er en viktig del av markedsføringen både i trykte og digitale medier. Etterspørselen fra kundene er grunnen til at vi nå tilknytter oss en fast partner, sier markedssjef i DnBNor Eiendom, Rune Garborg. - Trenden er klar i retning av at folk vil legge mer ressurser i å fremstille boligen på best mulig måte. Vi opplever rask vekst på foto, men også styling av boliger vokser, sier Michael Tvedt i c360. c360 har siden 2001 bortimot doblet antall boliger som fotograferes hvert år, og det er fortsatt stor tilvekst av eiendomsmeglere som ønsker å ta i bruk slike tjenester. I fjor sto selskapet for fotografering av 9800 boliger, prognosen for i år er 14 000. For 2003 ga det en omsetning på over 13 mill. kroner og et resultat på over 2 mill. Kroner. - Vi har valgt å benytte 360 grader som samarbeidspartner på dette området fordi de er landsdekkende, de kan tilby både profesjonell fotograf og styling. Vi har også gode erfaringer med det foreløpige samarbeidet, sier Garborg. Kontaktpersoner: Michael Tvedt, tlf. 40008700 Rune Garborg, tlf. 91633220 www.c360.no Nøkkeltall for c360: Årsresultat: 2002: 518.660,- 2003: 2.220.429,- Antall boliger fotografert 2001 2500 2002 6500 2003 9800 2004 14000 (prognose) Omsetning 2001 2 650 000 2002 8 960 000 2003 13 430 000 2004 8 050 000 (Jan - April) ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no