Erik Tønnesen ny leder for Tibnor AS

Report this content

Erik Tønnesen er ansatt som Country Manager i Tibnor AS med virkning fra 1. august 2016. Erik Tønnesen vil rapportere til nordisk CEO i Tibnor, Mikael Nyquist.

Erik Tønnesen har en Master of Business and Economic fra Handelshøyskolen BI. Erik har hatt sentrale lederstillinger i norske, nordiske og internasjonale handels- og distribusjonsselskaper. Han kommer fra stillingen som administrerende direktør for Skeidar, og før det har han jobbet som markeds- og kategoridirektør for Optimera AS og Expert AS, samt direktør for Mercedes-Benz personbiler i Bertel O. Steen AS.

"Vi har valgt Erik Tønnesen fordi vi er overbevist om at han er den rette personen til ytterligere å øke Tibnors tilstedeværelse og synlighet i det norske markedet. Tibnors omfattende produkt- og tjenestespekter, god leveringspresisjon og full geografisk dekning gir de nødvendige betingelser for å videreutvikle merverdi for våre norske kunder. I tillegg vil vår nært forestående investering i nye lagerlokaler i Oslo-regionen skape et solid grunnlag for videre vekst og kundefokus i Norge ", sier Mikael Nyquist.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Erik Tønnesen
Country Manager, Tibnor AS
Tel. +47 90783062 (Norge)
erik.tonnesen@tibnor.com

Mikael Nyquist
Nordic CEO, Tibnor
Tel: +46 70 539 29 29 (Sverige)
mikael.nyquist@tibnor.com

Tibnor er Nordens leverandør av stål og metaller. Vi sikrer materialforsyningen til industriselskaper både i Norden og Baltikum. Vi jobber strategisk og langsiktig med både kunder og leverandører. Sammen utvikler vi de beste løsningene for materialer, logistikk, produksjon og administrasjon. På bakgrunn av dette står vi bak mange interessante industriprodukter og -prosjekter. Tibnor er en divisjon i SSAB. Vi har 1200 ansatte i 7 land. I 2015 hadde vi en omsetning på SEK 7,2 milliarder. For mer informasjon: www.tibnor.no