Ticket Biz kjøper Heitmann Travel AS og Heitmann Arrangement AS

Ticket Biz vokser i Norge gjennom oppkjøp av Heitmann Travel AS og Heitmann Arrangement AS som sammen leverer tjenester for forretningsreiser, grupper, kurs og konferanser.

Heitmann Travel ble grunnlagt i 1952 og har opparbeidet seg en bred erfaring av å arbeide med kunder som etterspør en høy grad av service og kompetanse. Heitmann har et årlig forretningsvolum på ca. 200 MNOK og har 18 ansatte. Gjennom oppkjøpet får Ticket Biz i Norge et forretningsvolum på over 300 MNOK og 28 ansatte. Ticket Biz overtar virksomheten fra 1. september 2012.

”Vi er svært fornøyd med oppkjøpet som er helt i tråd med vår strategi om å ekspandere vår virksomhet i Norge og ytterligere forsterke vår posisjon i det nordiske forretningsreisemarkedet. Heitmanns virksomhet og kultur stemmer godt overens med vår, noe som gir en god forutsetning for at vi nå blir en betydelig sterkere aktør på markedet”, sier Thomas Ådén VD i Ticket Biz.

”Jeg er veldig glad for å få muligheten til å slå sammen våre virksomheter i Norge. Ticket Biz og Heitmann arbeider med samme filosofi om bl.a. korte svartider, raske tilbakemeldinger og en personlig service med høy kvalitet. Ticket Biz satser på sammen med kunder å effektivisere møte- og reisehåndteringen og vi er alltid der for våre forretningsreisende”, sier Bernt Roger Eliassen, Area Manager i Norge for Ticket Biz.

”Jeg ser svært positivt på sammenslåingen mellom Heitmann Travel og Ticket Biz da vi på mange måter er like. Jeg har fulgt Ticket Biz framgangsrike utvikling siden etableringen på det norske markedet i 2008 og ser det som veldig positivt at min virksomhet nå kan fortsette å utvikles i et miljø som passer både for våre kunder og våre medarbeidere. Våre reisende og våre kunder vil få et økt tilbud av produkter og tjenester for den totale reisehåndteringen”, sier Harald J. Heitmann.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Thomas Ådén, VD/CEO Ticket Biz
E-post: thomas.aden@ticketbiz.se
www.ticketbiz.se

Bernt Roger Eliassen, Area Manager Norge, Ticket Biz
Mobil: +47 483 56 090
E-post: bernt.eliassen@ticketbiz.no
www.ticketbiz.no

Harald J. Heitmann
Tel +47 909 30 690
E-post: harald@heitmann.no
www.heitmanntravel.no