Ticket Forretningsreiser lanserer ny mobil tjeneste

Ticket Forretningsreiser lanserer nå en ny mobil tjeneste der den reisende får all relevant informasjon kontinuerlig oppdatert og tilgjengelig direkte via sin mobiltelefon. Samtlige land innen Ticket Forretningsreiser omfattes av lanseringen; Norge, Sverige, Finland og Danmark.

Reiseplanfunksjonen, kalt Travel Update, flytter over all relevant informasjon fra den reisendes tradisjonelle reiseplan direkte til mobiltelefonen. Den reisende får informasjon om flystatus, flytider, eventuelle forsinkelser, endring i terminal eller utgang, hotellinformasjon med kart og informasjon om eventuell leiebil. Den reisende får via denne tjenesten også informasjon om været på reisemålet og om lokal valuta. Alt er samlet på ett sted og tilgjengelig direkte i mobiltelefonen. Samtidig som man gir et bidrag til miljøet ved at papirbruken minskes så minskes også muligheten for å rote bort en tradisjonell reiseplan på papir.

Travel Update fungerer på stort sett alle mobiltelefoner uten at man trenger å laste ned spesielle applikasjoner eller andre programmer. Tjenesten er utviklet i samarbeid med svenske Traveas AB.

"Lanseringen av den mobile tjenesten Travel Update forsterker relasjonen til våre kunder da den reisende alltid har tilgang til informasjonen om sin reise direkte på mobiltelefonen. Endringer underveis oppdateres kontinuerlig. Vi ser dette som ytterligere et skritt i vår strategi med å tilby våre kunder en bedre tilgjengelighet og forenkle reisene", sier Bernt Roger Eliassen, Area Manager i Norge for Ticket Forretningsreiser.

"Vi er veldig fornøyd med vårt samarbeid med Ticket Forretningsreiser. Vi har tidligere lansert denne tjenesten sammen med Ticket Feriereiser og ser denne avtalen som enda et bevis på at markedet har et stort behov for våre tjenester", sier Jack Melher-Claësson, en av grunnleggerne av Traveas.

For mer informasjon, kontakt:

Ticket Forretningsreiser
Area Manager Norway, Bernt Roger Eliassen
tlf 483 56 090
e-post: bernt.eliassen@ticket.no

Traveas
Jack Melcher-Claësson
tlf +46 70 787 20 08
e-post: jack@traveas.com

Ticket Forretningsreiser
Ticket Forretningsreiser leverer komplette reise- og reiseadministrative tjenester til Nordiske bedrifter og organisasjoner. Med vår kompetanse hjelper vi bedrifter å finne enkle og kostnadseffektive løsninger for møter og reiserelaterte tjenester.

Ticket Forretningsreiser finnes i dag representert på ni steder i Sverige samt gjennom egne kontorer i Norge og Finland, samt i Danmark gjennom partnerskap med FCm Travel Solutions. Ticket Forretningsreiser har et globalt samarbeid med FCm Travel Solution, ett av verdens ledende nettverk av forretningsreisebyråer, representert i over 75 land. Ticket Forretningsreiser eies av Braganza AS og har hovedkontor i Stockholm. Ticket Forretningsreisers omsetning er på ca. 1,5 Mrd SEK på årsbasis og bedriften har ca. 135 ansatte. Varemerket Ticket deles med Ticket Feriereiser. Les mer på www.ticketforretningsreiser.no