Tieto med sterk vekst i andre kvartal 2018

Den nordiske IT-selskapet Tieto økte omsetningen i lokal valuta med åtte prosent i andre kvartal 2018. I Norge oppnådde selskapet en vekst på 6 prosent innen finansiell sektor. Den sterke veksten fremkommer i Tietos kvartalsrapport publisert fredag 20. juli 2018.

Tietos driftsresultat (EBIT), eksklusive ekstraordinære poster, ble 34,8 (35,5) millioner euro for kvartalet. Resultatmarginen endte på 8,6 prosent.

- Vi er tilfreds med å levere sterk vekst i andre kvartal. Organisk vokser alle tjenesteområder raskere enn markedet – med en stadig bredere portefølje som leverer bærekraftig vekst. Driftsresultatet var på samme nivå som i fjor, og vi investerer i industrispesifikke løsninger for å forsterke vår vekstagenda og for å sikre vår posisjon som kundenes førstevalg for forretningsfornyelse, sier Kimmo Alkio, CEO i Tieto.

Sentralt i selskapets strategi for 2016 til 2020 er økt satsing på innovasjon og vekst. Selskapet har til hensikt å øke sin markedsandel i Skandinavia, spesielt i Sverige og Norge. Selskapet gjennomgår for tiden en fornyelse av teknologi og forretningsmodell i flere bransjer og segmenter. Målet er å utnytte de langsiktige vekstmulighetene ved å introdusere de nyeste skybaserte teknologiene, åpne økosystemer og API-er, samt nye forretningsmodeller.

- Tieto opplevde et godt kvartal med god vekst for alle forretningsområder. Høydepunktene i andre kvartal inkluderer flere nye, viktige kontrakter i våre kjernemarkeder hvor vi aktivt bidrar til digitaliseringen av det nordiske samfunnet. Vi deltar i flere spennende initiativ som benytter data på en smart måte for å øke livskvalitet og trivsel, deriblant gjennom personaliserte helsetjenester og digitale innbyggertjenester. Kombinasjonen av teknologibasert innovasjon, sosiale bidrag og co-innovasjon med våre kunder vil drive større verdi for samfunnet og våre kunder, sier Christian Schøyen, Country Manager i Tieto Norge.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Christian Schøyen, Country Manager, Tieto Norway,
Tel +47 481 68 989, christian.schoyen@tieto.com

Knut Ekern, Head of Marketing and Communications,
Tel +47 93 00 26 00, knut.ekern@tieto.com

Les hele kvartalsrapporten for Q2 2018 på http://www.tieto.com/investors

Tieto har som mål å gripe de betydelige mulighetene som oppstår i en stadig mer datadrevet verden og omdanne disse til varige verdier for mennesker, næringsliv og samfunn. Vi skal bli kundenes førstevalg for virksomhetsfornyelse ved å kombinere våre styrker innen programvare og tjenester med en sterk drivkraft for utvikling av økosystemer og kontinuerlig innovasjon med partnere. www.tieto.com

Tags: