Tieto og Invoke inngår partnerskap med utvidet tilbud innen Risk & Compliance

Tieto har inngått en partneravtale med Invoke, en markedsledende programvareleverandør, for å levere de nyeste lovbestemte rapporteringsløsningene i Norden og Baltikum. Partnerskapet forener Tietos kunnskap innen tjenester i bank- og forsikringssektoren med de prisvinnende løsningene som tilbys av Invoke.

- Vi er veldig glade for å inngå et strategisk partnerskap med Invoke, som blir et viktig tilskudd til vårt tilbud innen Risk & Compliance. Samarbeidet styrker vår evne til å tilby kundene hele verdikjeden slik at de kan vokse og fornye egne bedrifter, sier Per Johanson, Executive Vice President for Financial Services i Tieto.

Lovbestemt rapportering er en utfordring for banker og forsikringsselskaper, både på grunn av et økende antall rapporter og stadige endringer i myndighetenes krav.  Det å kunne presentere validerte og korrekte rapporter til riktig tid, i korrekt og oppdatert format, er både obligatorisk og tidkrevende.  Med de fremtidssikrede løsningene fra Tieto og Invoke kan kunder enkelt levere presise rapporter til myndighetene, og dermed bruke egne ressurser mer effektivt.

Ved å kombinere Tietos omfattende erfaring og kunnskap med våre spesialiserte programvareløsninger innen taktisk og strategisk rapportering, blir vi i stand til å tilby unike løsninger for kundene. Dette vil gjøre dem i stand til ikke bare å møte de lovpålagte kravene og overholde alle krav, men også sikre datakvaliteten.  Det strategiske partnerskapet med Tieto vil styrke posisjonen vår i Norden og Baltikum, sier Antoine Bourdais, Director of the Banking and Insurance Division i Invoke.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Per Johanson, Executive Vice President, Financial Services, Tieto
tel: +46 76 821 20 29, e-post: per.johanson[at]tieto.com

Antoine Bourdais, Director, Banking & Insurance Division, Invoke
tel: +33 1 42 68 85 47, e-post: abourdais[at]invoke.fr

Om Tieto
Tieto har som mål å fange opp signifikante muligheter i en datadrevet verden og utvikle dem til livslang verdi for mennesker, bedrifter og samfunn. Vi har som mål å være kundens førstevalg ved bedriftsfornyelse gjennom å kombinere programvareløsninger og servicemuligheter med en sterk driv for med-innovasjon og økosystemer.www.tieto.com

Om Invoke
Med kontorer i London, Paris og Luxembourg er Invoke en betrodd partner innen rapporteringsteknologi for kontrollmyndigheter i hele verden, i tillegg til firmaer i den finansielle tjenestesektoren som faller inn under kravene om kompliserte myndighetspålagte imperativer, som CRD IV og Solvency II. Invokes programvareløsninger for rapportering kombinerer neste generasjons XBRL-teknologi, avansert datastyring, samarbeidende arbeidsflyt og offentlige administrasjonsfunksjoner med et tiårs teknisk ekspertise og stor domenekunnskap. Invokes programvareløsninger for rapportering er allerede med implementert med gode resultater i hele 26 land i Europa.

Tags: