Tieto utvider sitt økosystem i skyen – blir med i det globale kanalforhandlerprogrammet til Amazon Web Services

Tieto har blitt med i Amazon Web Services (AWS) Global Channel Reseller-program, og dermed kan selskapet selge AWS-tjenester til kunder i både privat og offentlig sektor. Programmet vil utvide Tietos skytilbud ytterligere, og hjelpe Tietos kunder til å bli mer produktive, innovere raskt og dra fordel av nye datadrevne forretningsmuligheter i Norden.

- Vi er svært glade for å samarbeide med Amazon Web Services. Deres globale infrastruktur i skyen vil, kombinert med vår inngående bransjekunnskap, gjøre det mulig for oss å levere nye, sikre og innovative løsninger til markedet og eie kundeopplevelsen fra start til slutt for AWS-baserte tilbud. Det vil hjelpe våre kunder til å akselerere sin innovasjon og virksomhetsfornyelse ytterligere, uttaler Erwin DeBont, Vice President for infrastruktur- og plattformtjenester i Tieto.

Digitalisering og nye skybaserte teknologier har transformert konkurransemarkedet på tvers av bransjer. I dag søker ledende selskaper og organisasjoner å skape verdi for kundene sine ved å kapitalisere på nye muligheter som Internet of Things (IoT) og dataanalyse. Samtidig utnytter de de nyeste teknologiene til å forbedre produktiviteten, øke fleksibiliteten og redusere kompleksiteten og risikoen ved forretningsvirksomhet.

Tieto er en førende leverandør av skytjenester til bedrifter i Norden og har mer enn 150 skykunder i området. I tråd med selskapets nye strategi og det voksende økosystemet med partnere kan Tieto nå selge AWS-tjenester til kunder i både privat og offentlig sektor. Dette omfatter teknisk implementering, feilsøking og service. Tieto oppretter også et internasjonalt team av eksperter med fokus på AWS-skytilbudet.

- AWS-kanalforhandlere har bevist at de hjelper sine kunder til å få størst mulig utbytte av AWS-tjenester og -funksjoner. Det gleder oss at Tieto har tatt enda et skritt i vårt partnerprogram, sier Darren Mowry, regionssjef for Amazon Web Services i Norden og Baltikum.

De nye tjenestene som er basert på AWS-løsninger, kommer i tillegg til Tietos voksende portefølje av digitaliserings- og skytjenester som har vært en av de raskest voksende områdene i Tieto.

Kontakt oss hvis du vil ha mer informasjon:

Knut Ekern, Head of Marketing and Communications
Tel +47 93 00 26 00, knut.ekern[at]tieto.com

Tieto har som mål å gripe de betydelige mulighetene som oppstår i en stadig mer datadrevet verden, og omdanne disse til varige verdier for mennesker, næringsliv og samfunn. Vi skal bli kundenes førstevalg for virksomhetsfornyelse ved å kombinere våre styrker innen programvare og tjenester med en sterk drivkraft for utvikling av økosystemer og kontinuerlig innovasjon med partnere. www.tieto.no.

Tags: