Tieto utvikler IT-løsninger for intelligente trafikkløsninger i Finland

Tieto og det finske trafikksikkerhetsverket Trafi har inngått en rammeavtale for levering av IT-løsninger og relaterte tjenester. Tieto har fått ansvaret for utvikling og drift av myndighetenes systemer for veitrafikk, skipsfart, båtliv og informasjonstjenester. Kontraktsperioden er 2017-2021 med en samlet verdi på rundt 11 millioner euro.

Trafis strategiske mål er å være en pioner innen digitalisering. Etaten bruker i dag et hundretalls ulike informasjonssystemer for produksjon av sine digitale tjenester.

- Vi er fornøyd med utfallet av prosessen. Trafi valgte Tieto som partner på grunn av deres tjenestemodell, kombinert med kompetansenivå og pris, sier Heidi Rantanen, IT-sjef hos Trafi.

- Vi er veldig stolte over å bli med på Trafis reise for bygge smidigere trafikk og tilhørende digitale tjenester. Trafi er en viktig kunde for oss og samarbeidet er viktig i Tietos satsing på smarte trafikktjenester, sier Cristina Petrescu, global leder for offentlig sektor i Tieto.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Heidi Rantanen, IT-sjef hos Trafi
Tel: +358 40 353 6739, heidi.rantanen@trafi.fi

Knut Ekern, Head of Marketing and Communications
Tel +47 93 00 26 00, knut.ekern@tieto.com

Tieto har som mål å gripe de betydelige mulighetene som oppstår i en stadig mer datadrevet verden og omdanne disse til varige verdier for mennesker, næringsliv og samfunn. Vi skal bli kundenes førstevalg for virksomhetsfornyelse ved å kombinere våre styrker innen programvare og tjenester med en sterk drivkraft for utvikling av økosystemer og kontinuerlig innovasjon med partnere. www.tieto.com