Gjensidige NOR ASA går i forhandlinger med TietoEnator om leveranse av nye kjernebankløsninger Gjensidige NOR IT Partner har høsten 2002 sluttført et omfattende prosjekt for å vurdere fremtidig leverandør av kjerneløsninger. Det er resultatene fra dette prosjektet som er bakgrunnen for at banken nå ønsker å inngå forhandlinger med TietoEnator for leveranse av Provida Banking Softwares kjernebankløsninger PBS Core Systems. De nye kjernebankløsningene fra TietoEnator Financial Solutions ASA, sammen med bankens egenutviklede systemer, vil legge grunnlaget for redusert utviklingstid for nye produkter og reduserte driftskostnader. PBS Core Systems plattformen er allerede utviklet for dagens behov for 24 timers realtids transaksjonsbehandling. "Vi er både stolte og ydmyke i forhold til den beslutningen Gjensidige NOR har tatt, og vi ser med spenning frem til å dele våre nasjonale og internasjonale erfaringer og løsninger med en av de fremste aktører innenfor bankvirksomhet i det norske markedet", sier Ståle Grønningsæter, adm. direktør i TietoEnator Financial Solutions. Ved spørsmål, kontakt:: TietoEnator Banking and Finance: Administrerende Direktør for TietoEnator Financial Solutions ASA, Ståle Grønningsæter, tlf. 23 31 91 45 / mobil 908 55 520 Senior Executive Vice President Veli Pohjolainen, tlf. +358 9 862 60670 / mobil +358 400418284 Med 13,000 ansatte og en årlig nettoomsetning på 1,1 milliarder euro, er TietoEnator en ledende leverandør av verdiøkende IT-tjenester i Europa. Konsernet har hovedfokus på å levere løsninger, konsulent-, utviklings-, drifts- og forvaltningstjenester rettet mot kundenes virksomhetskritiske systemer i den digitale økonomien. Produkter og tjenester blir i dag i stor grad tilvirket, distribuert og brukt digitalt via datanettverk. TietoEnator har en ledende rolle når det gjelder å bygge dette globale informasjonssamfunnet. Konsernets tjenester baserer seg på en kombinasjon av dyp bransjespesifikk ekspertise og moderne informasjonsteknologi. www.tietoenator.com TIETOENATOR CORPORATION DISTRIBUTION Helsinki Exchanges Stockholm Stock Exchange Principal Media ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/17/20030117BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/17/20030117BIT00190/wkr0002.pdf