Nordiske toppledere inspirerte 150 deltakere på "Future Business Design" i Oslo

Nordiske toppledere inspirerte 150 deltakere på "Future Business Design" i Oslo Revolusjon blir eksplosjon (OSLO 13. SEPT. 2000): Nordiske toppledere er ikke i tvil: Internettrevolusjonen er bare forløperen til en formidabel eksplosjon der det meste av det vi produserer, distribuerer og konsumerer vil foregå i datanettverket. "Forretningsstrategiene i alle bransjer må derfor avspeile dette faktum", sa TietoEnators konsernsjef, Matti Lethi, og slo dermed an tonen for lederseminaret Future Business Design i Oslo: Sammensmeltning og allianser, innovasjon og kompetanseutvikling. Og: Tidsnød. 150 deltakere 150 deltakere fra TietoEnators brede nettverk av kunder, nøkkelansatte og samarbeidspartnere, lot seg inspirere av nordiske toppledere som under lederseminaret Future Business Design 2000 gjorde tydelig hvilke utfordringer og muligheter fremtiden og informasjonssamfunnet gir oss. Drivkrefter i informasjonssamfunnet På talerstolen i Oslo sto blant andre Kaj-Erik Relander, Soneras påtroppende konsernsjef. Han minnet deltagerne og kollegene om at selv om Norden er ledende i verden innenfor telekom i dag, kan den knallharde internasjonale konkurransen sette oss tilbake - om ikke innovasjonstakten settes opp, og både samfunn og virksomheter agerer raskere. Relanders resept var klar: "Du må skyte først!" Foruten foredragene fra TietoEnators Matti Lethi og Soneras Kaj-Erik Relander, fikk deltakerne høre Göran Berntson, vice president i Ericsson, Bjarne Aamodt, mangeårig toppsjef i Alcatel STK og nå leder for nyvinningen IT Fornebu Knowation, og Kjetil J. Nilsen, administrerende direktør i TV2 Interaktiv. Foredragsholderne synliggjorde konsekvensene av IT-utviklingen og den digitale økonomien og presentere hvordan viktige, nordiske selskaper ivaretar sin posisjon og kompetanse. Suksessen gi mersmak Årets lederseminar var startskuddet for et årlig, nordisk lederfora. Suksessen fra i året viser at de vi alle har behov for å se oss selv i en nordisk sammenheng. Den tøffe internasjonale konkurransen tvinger oss til å satse på, og pleie, utvalgte grener og disipliner. Men innenfor disse grenene kan vi bli derimot best i verden, sier Per Bakseter, konsernansvarlig i TietoEnator Norge. SUMMARY: TietoEnator har utarbeidet et summary fra seminaret som er tilgjengelig på www.tietoenator-consulting.no, eller som kan sendes eller mailes ved henvendelse til Eli Simensen, tlf. 22 07 60 00, eli.simensen@tietoenator.com FOR YTTERLIGERE INFORMASJON, KONTAKT: Per Bakseter, adm.dir./konsernansvarlig, TietoEnator Norge: Tlf. 22 07 60 00, mobiltlf. 913 69 043, per.bakseter@tietoenator.com TIETOENATOR CORPORATION With a staff of 10,000 and an annual net sales of 1.2 billion euros, TietoEnator is a leading supplier of high value-added IT services in Europe. TietoEnator provides consulting, systems development and integration, operation and support, product development services for customers, and software services. The Group has in-depth knowledge of its customers' businesses in areas such as telecommunications, banking and finance, the public sector and the forest industry. www.tietoenator.com DISTRIBUTION Principal media ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/14/20000914BIT00040/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/14/20000914BIT00040/bit0002.pdf