TietoEnator kjøper erfarne oljekonsulenter

Norges største innenfor olje og gass styrker seg ytterligere: TietoEnator kjøper erfarne oljekonsulenter TietoEnator, Nordens største og Europas ledende leverandør av verdiøkende IT-tjenester, styrker ytterligere sin posisjon innenfor olje- og gass ved å kjøpe opp Kantate BSP AS i Stavanger. Energisektoren representerer et av TietoEnators viktigste satsningsområder. Konsernets engasjement innenfor olje og gass, nasjonalt og internasjonalt, ledes og utvikles fra Norge. Med 15 års erfaring fra Norges viktigste bransje, er TietoEnator det største IT-konsulentselskapet innenfor olje og gass-markedet i Norge, og på viktige områder fremst i verden. Skal vokse ut i verden - Oppkjøpet av Application Management/Outsourcing-selskapet Kantate BSP AS er en naturlig konsekvens av vår ambisiøse vekststrategi, der vi stadig søker etter kandidater som kan utfylle oss og gjøre oss mer komplette som IT-leverandør i olje- og gass-sektoren, sier Vice President for Oil & Gas i TietoEnator, Trond Arve Pettersen. Kantate BSP AS har konsentrert sin virksomhet innenfor olje og gass. I tillegg til den betydelige bransjekunnskapen, utgjør selskapets spesialkompetanse på Application Management og outsourcing et viktig tilskudd for TietoEnator. Sentral kompetanse og erfaring - Application Management og tilstøtende virksomhetsområder utgjør den suverent største og viktigste delen av IT-leveransene til olje- gass- sektoren, både i Norge og internasjonalt. Her ligger nøkkelen til utvikling og vekst. Vi er derfor selvfølgelig svært glade for å få med oss Kantate BSP på laget - en svært strategisk interessant aktør med spesialkompetanse innenfor et helt sentralt virksomhetsområde, sier Trond Arve Pettersen. Kantate BSP AS har 30 medarbeidere som alle er lokalisert i Stavanger, hvor også TietoEnator Oil & Gas har sitt hovedkontor. Kantate har et etablert kundeforhold til en rekke viktige aktører i bransjen, som Smedvig og Norske Shell. For ytterligere informasjon, kontakt: Trond Arve Pettersen, Vice President for Oil & Gas i TietoEnator trond-arve.pettersen@tietoenator.com Tlf. 51 96 30 00, Mobil: 915 80 174 Per Bakseter, Country Manager Norway, per.bakseter@tietoenator.com Tlf.: 22 07 60 00, Mobil: 913 69 043 TietoEnator er en ledende leverandør av verdiøkende IT-tjenester i Europa med 10.000 medarbeidere og en omsetning på 10 milliarder kr. Vi tilbyr consulting, systemutvikling og integrasjon, drift og support av programvare tjenester. Vi har dype kunnskaper om våre kunders virksomheter innen bransjer som energi, telekommunikasjon, bank og finans, offentlig sektor og skogsindustrien. Kantate BSP AS er et Application Management/Outsourcings-selskap med 30 ansatte. Selskapet leverer tjenester innen olje&gass sektoren, og har sitt kontor i Stavanger. Selskapet har en sterk nøkkelkundefokus og over 90% av sin virksomhet i olje& gass sektoren. Kantate har opparbeidet ekspertisekompetanse og gjennomarbeidet metodeverk i sine fokuserte områder. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/13/20010613BIT00130/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/13/20010613BIT00130/bit0002.pdf