Fana Sparebank inngår et nytt samarbeid med Tietoevry Tech Services

Den nordiske IT-leverandøren skal levere en ny klientplattform til banken.

– Vi er glade for å kunne annonsere at vi nå fornyer vårt samarbeid med Tietoevry Tech Services. Tietoevry Tech Service skal levere den digitale infrastrukturen til Fana Sparebank. Vi er trygge på at vi gjennom denne avtalen får levert fleksible, stabile og sikre tjenester til beste for våre kunder og ansatte, sier Inge Ådland i Fana Sparebank.

Tietoevry Tech Services skal levere en klientplattform til bergensbanken, det vil si det systemet som de bankansatte bruker i sitt daglige arbeid. Den nye plattformen vil være sky-basert og integrert med bankens kjernebank system.

– Vi takker for tillitten Fana Sparebank har vist oss. Med vår løsning vil de få en moderne og sikker klientplattform som møter alle regulatoriske krav, inkludert EUs forordning om digital operasjonell motstandskraft, DORA, og som lar dem dra fordel av moderne skyteknologi, sier leder for Tietoevry Tech Services i Norge, Evi Seljevoll.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Inge Ådland, Direktør Teknologi og Innovasjon, 930 03 730, inge.aadland@fanasparebank.no

Tietoevry Nyhetsdesk, +358 40 5704072, news@tietoevry.com