• TNS Gallup/

EU-KOMMISJONEN VALGTE TNS TIL Å GJENNOMFØRE EUROBAROMETERET - VERDENS STØRSTE OPINIONSUNDERSØKELSE 26 August 2004 EU-kommisjonen har nylig valgt TNS til å gjennomføre Eurobarometeret, som er kommisjonens standard opinionsundersøkelse og verdens største i sitt slag. Presseinformasjon Norsk Gallup Institutt AS Storgata 33a Postboks 9016 Grønland 0133 OSLO Norway t +47 23 29 16 00 f +47 23 29 16 01 e info@tns-gallup.no w www.tns-gallup.no TNS vil i henhold til en fireårskontrakt kartlegge den offentlige opinionen i 33 land vedr. sosiale, økonomiske og politiske spørsmål. Landene inkluderer både EU-medlemmer og kandidatland. Undersøkelsen koordineres av TNS gjennom EOS Gallup Europe i Brüssel, mens TNS Gallup vil ha ansvaret for gjennomføring av undersøkelsene i Norge. Eurobarometeret, som er gjennomført løpende de siste 30 år, undersøker ulike saksforhold knyttet til EUs virksomhetsområde: EU-utvidelsen, innføringen av Euro, iverksettelsen av en felles EU-grunnlov samt EU-landenes felles utenrikspolitikk. Marita Carballo, leder av TNS sektor Politikk og Samfunn, sier i en kommentar til kontraktstildelingen: "EU-kommisjonens beslutning om å tildele dette sentrale prosjektet til TNS, bekrefter dybden og bredden i våre erfaringer og vår kompetanse når det gjelder gjennomføringen av opinionsmålinger i de respektive land. Den reflekterer også en anerkjennelse av styrken i vårt internasjonale nettverk, TNS historiske erfaring i å koordinere kontinuerlige flernasjonale studier, samt evnen til å levere data og analyser enhetlig innenfor selskapets Internett-baserte portal TNS Info. Dette prestisjefylte oppdraget styrker TNS' posisjon som et av verdens ledende analyseinstitutter innenfor området politikk og samfunn." -Slutt- Om TNS: TNS er verdens største aktør innenfor intervjubasert markedsinformasjon. Vi samler inn, analyserer og tolker markedsdata for å gi oppdragsgivere økt forståelse for deres kunders ønsker og behov. Vi tilbyr analyse, rådgivning og innsikt i markedssegmentering, kommunikasjon og reklame, produktutvikling, merkevarebygging og kundepleie. TNS er også en ledende aktør innenfor samfunnsanalyse og politisk meningsmåling. TNS' globale nettverk dekker 70 land. Disse tilbyr alle lokal ekspertise og kunnskap. I tillegg tilbys global informasjon og analyse til multinasjonale selskaper og verdensomspennende organisasjoner. Mer informasjon om TNS finnes på www.tns-global.com og www.tns-gallup.no. For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: Ole Fredrik Ugland, forskningssjef TNS Gallup Tel: 23.29.17.57, e-post: ole.fredrik.ugland@tns-gallup.no ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no