Petter Solberg og TOOLS utvider samarbeidet

Report this content

Langhus, 22. desember 2009 – For et snaut år siden signerte tidligere verdensmester i rally Petter Solberg en sponsor- og samarbeidsavtale med industrivarekjeden TOOLS. Nå utvider Solberg og TOOLS samarbeidet med en avtale som gjelder hele 2010-sesongen.

I februar gikk Solberg inn i en samarbeidsavtale der han i tillegg til å eksponere TOOLS også ble talentfadder for stortalentet Sveinung Bieltvedt. 23-åringen kjører for TOOLS Rallyteam i NMs klasse N4. Nå forlenges og utvides dette samarbeidet, i tillegg til at TOOLS øker synligheten på Solbergs bil. - Jeg har satt enorm pris på samarbeidet med TOOLS det siste året. I tillegg har det vært utrolig moro å følge Sveinung, som hadde en utfordrende, men lovende sesong. Støtten fra TOOLS i 2009 var viktig, og når de nå velger å utvide samabeidet, så er jeg selvfølgelig utrolig glad for det. Samtidig skal vi fortsette å utvikle talentet til Sveinung slik at han kan nå helt opp i verdenstoppen, sier Petter Solberg. Med virksomhet i Norge, Sverige og Finland når Petter Solberg frem til hele TOOLS kjerneområde. Det er også i de nordiske landene rallysporten står sterkest. Men i tillegg til at logoen til selskapet blir svært synlig for mange potensielle kunder, har Solberg også verdier som selskapet ønsker å assosiere seg med. - Vi føler virkelig at vi har funnet tonen med Petter og resten av teamet i løpet av sesongen 2009. At Petter har passion for det han driver med var vi klar over før vi innledet samarbeidet for sesongen 2009, men vi har blitt gledelig overrasket over måten han har stilt opp for våre kunder og samarbeidspartnere på. Petter har også har de rette verdiene. Derfor er vi overbevist om at dette samarbeidet kommer til å bli fruktbart for begge parter, sier markedssjef Anders Olaussen i TOOLS Norge. Petter Solberg vil selvsagt fortsette i jobben som prestasjonssjef i TOOLS Rallyteam, med en fadderolle for Sveinung Bieltvedt. Rallymålet for TOOLS i 2010 er at Sveinung skal bli norgesmester i klasse N og at Petter skal bli verdensmester i WRC. - Selvsagt har vi store forhåpninger når det gjelder de sportslige prestasjonene til Petter, men det er først og fremst Petters rolle som vår ambasadør som betyr mye. Merkevaren Petter Solberg står i en særstilling i hele Norden, og det er få som har et bedre omdømme, uansett idrett, sier Olaussen. - Nå har vi jobbet sammen i en sesong og har lært hverandre å kjenne. I 2010 håper jeg både Sveinung og jeg kan ta enda et skritt i karrierene våre, helt til topps. Det vil bety enormt mye, både for Sveinung og meg selv som idrettsutøvere, men selvfølgelig også for TOOLS. Vi gleder oss enormt til å komme i gang med sesongen, avslutter Solberg. Avtalen gjelder for sesongen 2010, men intensjonen er å fortsette samarbeidet i årene framover. For mer informasjon, kontakt: Tone Nesheim Tonerud, Presseansvarlig Petter Solberg World Rally Team, Mob: +47 90 74 31 82, tone@pettersolberg.no Anders Olaussen, Markedssjef TOOLS Norge AS, Mob: 95070016, anders.olaussen@tools.no På bilde: Fra venstre Markedssjef Anders Olaussen i TOOLS Norge, Petter Solberg og adm. direktør Atle Sjursen i TOOLS Norge.

Tags: