Pressemelding: TOPCOM introduserer trådløs telefon med Skype Chat på CEBIT

Report this content

Pressemelding 050220 TOPCOM introduserer trådløs telefon med Skype Chat på CEBIT TOPCOM presenterer flere spennende nyheter på CeBIT-messen 9.–15. mars. Den nye IP-multifunksjonstelefonen Butler 4872 USB VoIP har en stor fargeskjerm hvor man kan se alle sine Skype-kontakter, t.o.m. de som ikke er online. Hovednyheten på modellen er likevel Skype Chat! TOPCOM introduserer også ennå en ny, kombinert IP/trådløs-telefon og to nye produkter i robust utførelse med ekstra lang rekkevidde – den trådløse telefonen Butler Outdoor 2000 og walkietalkien Twintalker 9000. Disse produktene har opptil 2,5 ganger så lang rekkevidde som andre fabrikater! «TOPCOM har hatt stor suksess og litt av et gjennombrudd på markedet når det gjelder IP-telefoner. Med disse nye modellene i produktprogrammet vårt kan vi nå ytterligere styrke vår stilling i markedet og dekke enda flere forbrukeres behov for å kommunisere på en enkel måte,» sier Anders Lindskog, Managing Director for Topcom Nordic. 1. Den første trådløse IP-telefonen med Chat-funksjon – TOPCOM Butler 4872 USB VoIP For alle som ikke vil prate hver gang man skal framføre et budskap har TOPCOM utviklet den nye, trådløse telefonen 4872 USB VoIP. Med 1,4" fargeskjerm – over 4 000 farger – kan man nå chatte (sende tekstmeldinger) med vennene sine uten å måtte benke seg foran PC-en. Men er vennene online? Det ser du umiddelbart på skjermen din i listen med Skype-kontakter som viser status for alle kontaktene dine – online eller offline. Hvis du vil prate med noen av kontaktene dine, så kan du gjøre det i hele 11 timer uten at batteriet må lades, og det uten å holde i røret hvis du vil. Butler 4872 USB VoIP har alt du kan ønske deg av en DECT IP-multifunksjonstelefon. Du kan ringe via så vel fastnettet som via Skype (eller andre programmer for IP-telefoni, f.eks. MSN, Net2Phone, SJPhone, Google Talk osv.). Butler 4872 USB VoIP har en rekke ulike ringetoner, slik at du kan skille mellom samtaler via fastnettet og samtaler via Internett. Butler 4872 USB VoIP støtter også Skype Voice Mail-funksjoner. Basestasjonen har USB-tilkobling for Internett-telefoni og en analog tilkobling for fasttelefonnettet. Man kan kople opptil 5 håndsett til en basestasjon. Butler 4872 USB VoIP er i butikken fra juni 2006. 2. Ny kombinert IP/trådløs-telefon – TOPCOM Butler 4812 USB VoIP I kjølevannet av suksesstelefonen Butler 4012 USB VoIP, som ble lansert i september 2005, introduserer TOPCOM nå Butler 4812 USB VoIP med alle funksjoner fra forgjengeren, men med ny design. Butler 4812 USB VoIP er en DECT multifunksjonstelefon som håndterer alle typer telefoni, fast eller IP, og som i tillegg har håndfrifunksjon. Denne moderne og elegante telefonen har alle funksjoner du kan tenke deg: en liste med alle kontaktene dine som er online, den er Skype-kompatibel og har ulike ringetoner avhengig av om det er samtaler fra fastnettet eller via IP osv. Basestasjonen har USB-tilkopling for Internett-telfoni og en analog tilkopling for fasttelefonnettet. Man kan kople opptil 5 håndsett til en basestasjon. Butler 4872 USB VoIP er i butikken fra juni 2006. 3. Vannavstøtende og robust trådløs telefon – TOPCOM Butler Outdoor 2000 En av de mest iøynefallende nyhetene er Butler Outdoor 2000. Med en rekkevidde på 1 km kan du bruke den så vel inne som ute uten å måtte bekymre deg for rekkevidden. Regn og mørke er ikke noe problem for denne robuste telefonen ettersom den er vannavstøtende og har innebygd lommelykt. Med Butler Outdoor 2000 kan du også sende og ta imot SMS og bruke håndfri. Telefonen er perfekt for sommerhytta, ved bassengkanten eller når man jobber ute. Den robuste utførelsen gjør at den også passer utmerket for industri, verksteder, lager osv. Butler Outdoor 2000 er i butikken fra mai 2006. 4. Ny walkietalkie med ekstra lang rekkevidde – TOPCOM TwinTalker 9000 Den siste modellen i TOPCOMs brede program av walkietalkier er TwinTalker 9000. Med en fantastisk rekkevidde på 6 km betyr det at man kan holde kontakten under alle forhold. TwinTalker 9000 er en robust walkietalkie som takler tøffe tak i naturen. Den er vannavstøtende med bakgrunnsbelyst skjerm for både dag og natt. I tillegg har den klokke, vibrasjon, støyreduksjon, tastelås, uttak for hodetelefoner og stemmestyring slik at du kan ringe og svare uten å bruke tastene. TwinTalker 9000 er i butikken fra mai 2006. TOPCOM har en omsetning på 472 MNOK og er en av de største europeiske aktørene på markedet for Voice, Data & Lifecare. TOPCOM DECT-serien rangerer blant de 6 øverste i markedet for trådløse DECT-telefoner i Vest-Europa. TOPCOM utvikler elegante, innovative og brukervennlige løsninger for prisbevisste sluttbrukere og bedrifter. TOPCOM International håndterer gruppens finanser og ligger i Sverige, med operativt hovedkontor i Belgia, nordisk hovedkontor i Danmark og salgskontorer i Norge, Sverige, Danmark, Belgia og Hong Kong. TOPCOM distribueres i 32 land på verdensbasis. En av de største aksjonærene i TOPCOM er den svenske investoren Mats Gabrielsson. Mer informasjon om TOPCOM finnes på www.topcom.no For videre informasjon, vennligst kontakt: Karlöf Marknadsföring AB (Nordisk PR-byrå for TOPCOM) For bilder, testprodukter osv., vennligst kontakt: Göran Karlöf – e-post: info@karlof.nu - Tlf.: +46 8 676 01 50 TOPCOM Anders Lindskog - e-post: anders.lindskog@topcom.net - Tlf.: + 45 48 14 25 00 Martine Wienen – e-post: martine.wienen@topcom.be - Tlf.: +32 16 39 89 20 ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=185552&fn=wkr0001.pdf http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=9981&lang=NO http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=9982&lang=NO http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=9983&lang=NO http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=9984&lang=NO http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=9985&lang=NO