Transtema signerer nordisk avtale med GlobalConnect

Transtema Group AB (publ) har signert en nordisk avtale med GlobalConnect AS. Avtalen gjelder for tre år med opsjon på ytterligere tre år.

Avtalen inkluderer Sverige, Norge, Finland og Danmark, og gjelder service og vedlikehold av GlobalConnects kommunikasjonsinfrastruktur. Den anslåtte ordreverdien for de første tre årene er på rundt 200 MNOK, men kan utvides med ytterligere bestillinger.

GlobalConnects ambisjoner om sterk vekst, sammen med innføringen av en nordisk organisasjon, har skapt behovet for en stor nordisk partner. Videre har GlobalConnect, som Transtema, et sterkt fokus på kundetilfredshet.

Transtema har hatt en tydelig nordisk ambisjon i flere år og tilbyr design, installasjon, service og vedlikehold, samt drift og overvåking – døgnet rundt, året rundt i hele Norden. Transtema har også som mål å ha bransjens mest fornøyde kunder, noe som har blitt bekreftet i den årlige kundeundersøkelsen.

"Vi er veldig glade for å kunne signere denne avtalen med GlobalConnect, det passer godt med Transtemas strategi om å være en nordisk totalleverandør. Gjennom avtalen med GlobalConnect etablerer Transtema et bredt samarbeid med enda en nordisk teleoperatør. Jeg er stolt over at Transtemas langsiktige kunde- og kvalitetsarbeid har skapt ytterligere muligheter til å vokse vår virksomhet," sier Henning Sveder, administrerende direktør og konsernsjef i Transtema.

GlobalConnects ubestridte posisjon som en av Europas ledende og raskest voksende leverandører av digital infrastruktur, som leverer tilkoblingstjenester til bedrifter og privatpersoner i Norden og Tyskland, krever førsteklasses service og vedlikehold. Per Morten Torvildsen, Executive Vice President i GlobalConnect, understreker:

"Mer enn halvparten av all datatrafikk i Norden passerer gjennom vårt nettverk. Viktige statlige institusjoner, sykehus, bedrifter og betydelige deler av samfunnet i de nordiske landene er avhengige av vårt framtidssikrede nettverk. Vi tar dette ansvaret svært seriøst, og derfor er vi glade for å ha signert denne nordiske avtalen med Transtema for å utføre service og vedlikehold av vårt omfattende kommunikasjonsnettverk i Norden," sier Per Morten Torvildsen.

For mer informasjon kontakt:

Henning Sveder, VD og konsernsjef, 031-746 83 00

Tobias Martinsson, CFO, 031-746 83 00

Informasjonen ble gitt, gjennom ovennevnte kontaktpersoner, for offentliggjøring den 2 mai 2024 kl 14:30 CEST.

Transtema er et av Nordens ledende selskap innen design, installasjon, drift og vedlikehold av kommunikasjonsnettverk samt nettverksutstyr og tekniske konsulent tjenester til teleoperatører, by-nettverk, myndigheter, kraftselskap samt større virksomheter. Transtema ble grunnlagt i 1997 og er virksomme i både Sverige og Norge. Netto omsetning i Transtema Group AB (publ) år 2022 var 2 457 Mkr (1 690). Antall ansatte i konsernet er ca. 1 500. Transtema Group AB er registrert på Nasdaq Stockholm Main Market med ticker TRANS.

Om GlobalConnect

GlobalConnect er en av de ledende leverandørene av digital infrastruktur og datakommunikasjon i Norden og håndterer mer enn halvparten av all datatrafikk inn og ut fra Norden. GlobalConnect leverer fiberbaserte bredbåndstjenester til over 830 000 private forbrukere og helhetsløsninger for tilkobling til 30 000 B2B-kunder gjennom sitt 215 000 kilometer lange fibernettverk i Danmark, Norge, Sverige, Tyskland og Finland. GlobalConnect sysselsetter rundt 2 000 personer og omsatte for MEUR 673,1 i 2022.