Hi3G tildelt 3G-lisense i Norge

Hi3G tildelt 3G-lisense i Norge Den norske regjeringen annonserte i dag at Hi3G Access Norway AS, et heleid datterselskap av Hi3G Access AB, er blitt tildelt en lisense om tilbud av 3G-tjenester i Norge. Under varemerket 3 vil selskapet tilby den norske befolkningen verdensledende mobilkommunikasjon og andre mobile telekom-tjenester. "3 introduserer et sterkt tilbud innen mobil videokommuniksjon på det norske markedet. Vår introduction i Sverige og snarlige i Danmark vil sammen med resten av det globale 3-nettet sette oss i en posisjon der vi kan tilby nyskapende tjenester til konkurransedyktige priser i Norge," sier Chris Bannister, administrerende direktør i 3 i Skandinavia. 3 har allerede 520 000 kunder (per 21. august) i Australia, Østerrike, Italia, Sverige og Storbritannia. I tillegg står 3 klar til å introducere sine tjenester i Irland, Hongkong og Israel. Prisen for lisensen beløp seg til 62 MNOK. Som eier av lisensen forplikter Hi3G seg til å gi 3G-dekning til 30 prosent av den norske befolkningen innen seks år. For mer informasjon, besøk tre.se eller ring: Niclas Lilja, kommunikasjonsdirektør i 3: +46 735 33 7090, niclas.lilja@tre.se Om 3: 3 er først ute med mobil videokommunikasjon i Skandinavia. I Skandinavia eies 3 av Hutchison Whampoa (60 %) og Investor AB (40 %). Begge selskapene har store internasjonale mobilnett og innehar verdensledende industriell og teknologisk ekspertise. Gjennom Hutchison Whampoa er 3 verdens ledende selskap innen mobil videokommunikasjon med 3G- lisenser i Australia, Danmark, Hongkong, Irland, Israel, Italia, Norge , Storbritannia, Sverige og Østerrike. Besøk oss på www.tre.se. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/02/20030902BIT00640/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/02/20030902BIT00640/wkr0002.pdf