Ba bransjen om hjelp på Twitter

Hva blir resultatet når noen av Norges mest kreative kommunikasjonsfolk går sammen om å møblere et kontor? Det var spørsmålet design- og kommunikasjonsbyrået Formtor stilte seg da tumleplassen til deres kommende kreative leder skulle innredes.

- Møblene er på plass. Nå gjenstår det bare å finne den rette personen for jobben - og som kan gi kontoret en personlig touch, sier Grim Evensen, daglig leder i Formtor.

Designbyrået feirer i år sitt 20 års-jubileum med flere av Norges største merkevarer på kundelisten. Da Evensen og medeier Gudmund  H. Johnsen nylig startet jakten på kreativ leder, innså de i midlertid at overraskende få i deres egen bransje faktisk visste hvem Formtor var.

- Derfor synes vi det var gøy å starte en uhøytidelig Twitterlek. Vi spurte noen av de flinkeste folka i bransjen om hjelp da kontoret til vår kommende kreative leder skulle innredes, og fikk samtidig varmet opp Formtor-navnet litt før vi gikk i gang med rekrutteringen, sier Grim.

Ble med på leken

Hans Geelmuyden, Erik Heisholt, Martine Kveim, Benedikte Løvdal, Stian Johansen, Janne Lysø, Johan Verde og Tore Woll er blant de som ble med på leken da det noe uvanlige spørsmålet om hvilket kontormøbel de synes var finest dukket opp på Twitter.

- Vi spurte om de ville hjelpe oss og det ville de. Dette er kule folk i en kul bransje, og viser at vi er venner som backer hverandre selv om mange av oss konkurrerer til daglig, sier Grim. I likhet med resten av Formtor-gjengen var han spent på det endelige resultatet da svarene fra bransjekollegaene begynte å Twittre inn.

Se videoe her

- Det var umulig å vite hvordan kontoret kom til å se ut, så det har vært et gøyalt eksperiment. Vi vet jo ikke hva slags smak vår nye kreative leder kommer til å ha, men har i hvert fall sørget for et kontor som oppmuntrer til kreativitet og skaperglede. Ekstra stas er det å kunne fortelle han eller henne at noen av de flinkeste og mest kreative hodene i bransjen har hjulpet til med innredningen. Hvert møbel har jo på en måte fått sin egen lille historie, sier han.

En spennende måte å tenke rekruttering på

Evy Nilsen er rådgiver i rekrutteringsbyrået Nye Hoder, og bistår Formtor i jakten på ny kreativ leder. Selv om rekruttering ofte kan være en delikat affære som krever diskresjon, mener hun at hennes egen bransje har mye å hente når det kommer til kreativ rekruttering.

- Som hodejeger vil diskresjon og respekt for oppdragsgivere og kandidater alltid ha førsteprioritet, men jeg blir inspirert av kunder som tør å leke seg litt når situasjonen tillater det. Det er mange som kjemper om de beste hodene, og det er ikke minst kamp om å vinne deres oppmerksomhet. Derfor tror jeg vi kommer til å se flere rekrutteringskonsepter som beveger seg litt utenfor boksen i tiden fremover, sier Nilsen.

Mer informasjon om stillingen som ny kreativ leder finner du på formtor.no

For mer informasjon, kontakt:

Grim Evensen, daglig leder i Formtor.

E-post: grim@formtor.no

Evy Nilsen, daglig leder i Nye Hoder.

E-post: evy@nyehoder.no

Tags: