Ny mobiltjeneste for fotballelskere

I dag lanserer ABC Startsiden Avspark.no, en unik mobilnettside som holder deg oppdatert på alt du trenger å vite om fotball og din favorittklubb rett på mobilen.

Fotballtjenesten er den første i sitt slag i Norge, og gir en komplett oversikt over nyheter relatert til brukerens favorittklubb. Avspark.no innhenter og samler informasjon fra alt av kjente, norske medier til fotballklubbenes egne hjemmesider. Selv stoff fra utlandet gjøres tilgjengelig når det er relevant for din klubb.

– Avspark.no er utviklet for fotballsupportere som nå endelig kan få tilgang til oppdatert informasjon hvor enn de er, raskt og enkelt. Ved å velge hvilket lag man vil følge kan mobiltjenesten skreddersys til å bli den optimale supportersiden, sier markedssjef i ABC Startsiden, Sissel Eng.

Foreløpig er tjenesten bare tilgjenglig på nett fra mobil.

EM, Tippeligaen og Adeccoligaen

Mobiltjenesten tilbyr nyheter og informasjon fra alle lag som spiller i Tippeligaen og Adeccoligaen, inkludert tabellene som oppdateres i realtid. I tillegg oppdateres tjenesten med spesialfunksjoner tilknyttet ulike fotballarrangementer. Først ut er selvsagt fotball EM, så du kan holde deg oppdatert på alt som skjer under mesterskapet gjennom nyheter, resultater og kamper.

Styreleder i Norsk Supporterallianse (NSA), Audun Kjelstrup, synes det er på høy tid at en slik tjeneste blir lansert her til lands. - Jeg mener konseptet fyller et hull i nordmenns sug etter fotballnyheter. Avspark.no har ikke bare fokus på kampene, men fyller også tiden mellom kampene med nyttig og relevant innhold, sier Kjelstrup.

Perfekt for travle fotball-fans

For travle småbarnsfedre kan tjenesten være en tidsbesparende hjelp, da innhenting av informasjon fra ulike nettsider fort kan sluke dyrebar tid. Avspark.no er svært brukervennlig og trenger kun få minutter for å innhente aktuell informasjon om eget lag.

- Et viktig mål for oss er å gjøre hverdagen lettere for brukerne våre. Gjennom Avspark.no bidrar vil til dette ved å gjøre fotballnyheter mer tilgjengelig. Over en hel sesong kommer supportere til å spare mengder av tid, sier Eng.

Alt på et sted

Innhenting av informasjon gjennom filtrering av relevante kilder er en viktig del av Startsidens kjernekompetanse. Dette reflekteres tydelig gjennom Avspark.no som er en fotballplattform spekket med aktuell informasjon fra både nyhetsmedier samt offisielle supportersider. Lanseringen er den første i rekken av Startsidens nye temasider som vil gjøre Startsiden til markedets mest komplette innholdsleverandør innenfor et gitt tema.

- Vi er stolte av å være de første som tilbyr oppdaterte fotballnyheter fra samtlige kilder på ett og samme sted, sier Eng.

For mer informasjon

Sissel Eng, markedsansvarlig i ABC Startsiden, tlf: 994 88 400, epost: sissel@startsiden.no

Geir Råve, prosjektleder for Avspark.no, tlf: 90 82 61 96, epost: geir@startsiden.no

Tags: