Tre flunkende nye Discovery-apper på vei eksklusivt til PlayStation®Vita

Reis verden rundt, styr et helt økosystem og vis frem dine musikalske sider uten ekstra kostnader på PlayStation®Vita

Oslo, 30.05.12: Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) kunngjorde i dag tre nye Discovery-apper, tilgjengelig eksklusivt for PlayStation®Vita (PS Vita). Denne trioen av nye apper demonstrerer hele spekteret av PS Vitas nyskapende funksjoner, inkludert den fremre berøringsskjermen, den unike styreplaten på baksiden, 3G-tilkobling, fremre og bakre kamera og mye mer. Disse helt nye appene er ideelle for PS Vita-eiere som spiller mens de er på farten og ser etter noe ekstra.

De nye titlene – Travel Bug, Ecolibrium og Imaginstruments – vil alle være tilgjengelig for nedlasting uten ekstra kostnader fra PlayStation®Store i sommer.

I Travel Bug skaper og personaliserer spilleren sitt helt eget insekt som får et reisebasert oppdrag å fullføre. Insektet ditt kan ta reisebilder på ferden, og du kan følge med på hvor det befinner seg på et interaktivt kart. Denne nyskapende applikasjonen inviterer deg også til å konkurrere med venner om å nå et reisemål først – alle sporet via ”near”-applikasjonen.

Ta på deg guddommelige oppgaver i Ecolibrium, en fantasirik økosystemsimulator hvor målet er å bevare harmonien i et miljø du har skapt selv. Dersom balansen i miljøet blir dårlig, må arter i økosystemet mates manuelt til balansen er gjenopprettet og du har skapt et optimalt miljø for dyr og planter. Brukere kan samle forskjellige arter og bytte dem med andre PS Vita-brukere ved bruk av ”near”.

Hvis du føler deg musikalsk, kan du prøve deg på Imaginstruments. Imaginstruments er en “imaginært instrument”-applikasjon som er utviklet fra bunnen av med basis i det store antallet PS Vita-innganger. Du kan spille trommer, gitar, theremin og til og med fiolin. Når hvert imaginstrument er mestret, kan du ta opp låtene.

Dersom du har PS Vita med 3G-funksjon, kan du også se frem til den etterlengtede utgivelsen av t@g, grafitti-appen som kombinerer kreativt uttrykk, stedsbasert spilling, AR og oppdaging av urban kunst. Med t@g, som kommer eksklusivt til 3G PS Vita, kan du lage dine egne t@gger, som du kan dele med andre t@ggere eller delta i konkurranser med. I tillegg kan PS Vitaens 3G- og GPS-funksjoner brukes til å oppdage t@gger uansett hvor du er.

Når alt dette innholdet, som ikke medfører ekstra kostnader, nå legges til utvalget av første- og tredjeparts spill som er tilgjengelig eksklusivt for PS Vita på PlayStation®Store, har tiden virkelig kommet til å nyte den ultimate spillopplevelsen, hvor som helst, når som helst, med PlayStation®Vita.

Marius Steen

Nordic PR Manager

Sony PlayStation
Nordisk Film Distribution A/S

Mosedalvej 14

2500 Valby

Mobile: +45 24 27 58 43

Dir:         +45 36 18 96 98
Marius.Steen@nordiskfilm.com

About Sony Computer Entertainment Europe Ltd

Sony Computer Entertainment Europe (SCEE), based in London, is responsible for the distribution, marketing and sales of PlayStation®3, PlayStation®Vita, PlayStation®2, PSP™ (PlayStation®Portable) and PlayStation®Network software and hardware in 109 territories across Europe, the Middle East, Africa and Oceania. SCEE also develops, publishes, markets and distributes entertainment software for these formats, and manages the third party licensing programs for the formats in these territories.

More information about PlayStation products can be found at www.playstation.com.

PlayStation, the PlayStation logo are registered trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. PS3 and PSP are trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. All other trademarks are property of their respective owners.

Tags: