Kjendis designer på Fashion Week Trinidad & Tobago

Francis Hendy, en beskjeden skredder fra Trinidad, er i dag en velansett designer i New York. Han designer tøy til kjendiser som Britney Spears, Beyoncée, Samuel L Jackson og Snoop Dog, og er en av de mange som viser fram sin kolleksjon på Fashion Week Trinidad and Tobago 29 – 31 Mai og 2- 6 Juni 2010.

Han er en av de mange designere som er med under Fashion Week Trinidad & Tobago som arrangeres for 3. år på rad. Dette året er det et rekordhøyt antall lokale designere med, hele 40 stykker fra Trinidad & Tobago og 10 fra andre karibiske land. Fashion Week Trinidad & Tobago vil presentere et spennende melangerie av designere på 7 ulike runway show hvorav to show vil være på Tobago og hele 5 show på Trinidad. Hvert show ville vise fram et unikt udvalg av designerenes kreasjoner delt i ulike tema: Caribbean Cutting Edge, Cosquelle Swimwear, Nouveau Caribbean, New World Style og Haute Caribbean. Francis Hendy er en av de mange talentfulle designere som Trinidad & Tobago har fostret. Han kom inn i håndtverket som meget ung mann, da han satt sammen med sin mor som var syerske. Han startet med å klippe mønstre og etter hvert sy plagg til morens kunder. Han utviklet seg til en talentfull designer – hvor karrieren startet med å kreere karnevalskostymer. I dag har han base i New York Fashion Distrikt på Manhattan med firmaet Francis Hendy Inc. Han har posisjonert seg som en trendsetter og høyt profilert designer i fremfor alt menswear, og har designet tøj til flere kjendiser som Missy Elliot, Wyclef Jean, Samuel L Jackson, Britney Spears, Beyoncée, Usher, Brian McKnight og Snoop Dog. Men han glemmer ikke sine karibiske røtter og har vært tilstede på samtlige Fashion Week Trinidad & Tobago og også samarbeidet med en anden berømt designer fra Trinidad, Claudia Pegus. De to har udviklet en egen kolleksjon med navn Sea Island Cotton, en karibisk bomuld som har høyere kvalitet enn den egyptiske. Andre store designere fra Trinidad og Tobago er Claudia Pegus, Dianne Hunt med Radical Designs, Meiling og Millhouse Se mer på www.fwtt.org, www.francishendy.com/press.html, www.claudiapegus.com, www.meilinginc.com For mer informasjon kontakt Christine Engen, tel: +45 28102434 eller e-post: christine@spirit-company.dk / trinbago@spirit-company.dk