Resultat 2007: Gode resultater og marginforbedringer for Umoe IKT

Resultat 2007 for Umoe IKT Konsern viser en omsetning på 1423 mill. kroner med et EBITDA resultat på 92 mill. kroner. Tilsvarende tall for 2006 var en omsetning på 1394 mill. kroner med et EBITDA resultat på 67 mill. kroner.

IKT- og driftsleverandøren Umoe IKT AS fikk sammen med datterselskapene Tarantell AS og Umoe Consulting AS et resultat etter 2007 på 1423 mill kroner, sammenliknet med samme periode i fjor økte omsetningen med 2,1 %. EBITDA resultatet økte med hele 37 %.

- Vi er svært fornøyd med resultatet, etter et år med fusjon og ser også positiv utvikling for årets siste kvartal. Det er dessuten gjort betydelige investeringer i nytt kundenett, systemer og driftssentre i 2008. - Resultatforbedringen skyldes i hovedsak effektivisering av vårt salgs- og leveranseapparat. – Det har også vært høy aktivitet hos våre kunder og vi har vunnet og fornyet mange avtaler siste kvartal sier Svein Berntsen, Adm. dir i Umoe IKT AS.

Umoe IKT AS er en av de største kompetansebedriftene som leverer tjenester innenfor systemintegrasjon, drift, kommunikasjon og consulting, i det norske markedet.

- På tampen av 2007 kjøpte vi teleselskapet Voop og etablerte Umoe Communication AS. Med dette styrker vi vårt område innenfor kommunikasjon med ressurser og nyutviklet teknologi, fortsetter Berntsen.

- Vi er godt posisjonert for 2008 og fortsetter strategien med våre tre samarbeidende forretningsområder Business Solutions, Networks og Consulting, avslutter Bentsen.

<b>Umoe IKT AS (Konsern) – Resultater pr. 31.12.07 (tall i mill NOK):

</><b>2007</b>(2006)

Omsetning: <b>1423</b> (1394)
EBITDA: <b>92</b> (67)
EBITA: <b>71</b> (50)

EBITDA margin: <b>6,5%</b> (4,8%)
EBITA margin: <b>5,0%</b> (3,6%)

Årsverk: <b>737</b> (764)

(Komplett tabell se vedlagt pdf.)