Umoe IKT og iTet går sammen i nord

Oslo 11.03.08. Umoe IKT AS har inngått avtale med aksjonærene i iTet AS om å kjøpe majoriteten av aksjene i selskapet.

Umoe IKT AS har inngått avtale med iTet AS om å overta 90,1 % av aksjene i selskapet. De resterende 9,9 % vil være eiet av Kunnskap Invest as, som eies av ansatte i iTet. Den nye virksomheten vil være den største og mest komplette IT aktøren i nord med 140 medarbeidere og en omsetning på ca 230 MNOK i 2008. Konsernet Umoe IKT vil etter dette kjøpet ha 850 ansatte og en omsetning på 1,85 mrd.

- Dette er en svært god avtale for våre aksjonærer, kunder og medarbeidere, sier Hans A Nilsen, administrerende direktør i ITet AS. - Vi skal fortsette å tilby kundene det beste av kompetanse og nærhet fra ITet og datter¬selskapene Softspring og iTet Buiness Solutions. Samtidig vil kundene få tilgang til et bredere produkt- og tjenestespekter og en større og sterkere leverandør. For våre medarbeidere vil en ny industriell eier med store ambisjoner bety positive utfordringer, og nye vekst- og karrieremuligheter, avslutter Nilsen.

- Dette er en god industriell og strategisk mulighet for oss, som gir oss nye markedsmessige muligheter i Nord. Med dette kjøpet har vi befestet vår posisjon som den ledende leverandøren av IKT tjenester regionalt i Norge, sier Svein Berntsen, admini¬strerende direktør i Umoe IKT.

- ITet er en godt drevet virksomhet som passer bra sammen med Umoe IKT. Vi komplimenterer hverandre godt kompetansemessig og vår posisjon som en ledende aktør av IKT løsninger til bedrifter i privat og offentlig sektor vil bli vesentlig styrket i de nordligste fylkene med denne nye virksomheten, fortsetter Berntsen.

Umoe IKT AS er en av de største kompetansebedriftene som leverer tjenester innenfor systemintegrasjon, drift, kommunikasjon og consulting, i det norske markedet. - Vi fortsetter strategien med våre tre samarbeidende forretningsområder Business Solutions, Networks og Consulting, avslutter Bentsen.