AT&T velger Utfors

Report this content

AT&T velger Utfors (Oslo, 20.02.02) AT&T har valgt Utfors som leverandør av høyhastighets kommunikasjonsløsninger i Norden. Avtalen innebærer at AT&T selger Utfors' tjenester til sine kunder. Første ordre har et omfang på 50 IP- VPN aksesser. Avtaletiden er tre år. - Utfors har vist at de er en nordisk nettoperatør som kan gi oss og våre kunder den kapasitet og kostnadseffektivitet som møter våre kvalitetskrav, sier Tommy Adolfsson, administrerende direktør i AT&T. Gjennom globalt samarbeid med AT&T kan Utfors tilby sine kunder direkte aksessløsninger også utenfor Nordens grenser, noe som har stor betydning med hensyn til et kapasitets- og kostnadssynspunkt for Utfors sine kunder. - Det er en styrke for Utfors at AT&T velger Utfors som underleverandør. Samarbeidet gjør dessuten at Utfors lettere kan tilby våre kunder helhetsløsninger i og utenfor Norden, sier Jan Søgaard, administrerende direktør i Utfors. For mer informasjon, kontakt: · Jan Søgaard, administrerende direktør i Utfors tlf.: 23 90 60 45 eller 90 10 87 27 · Tommy Adolfsson, administrerende direktør I AT&T Global Network Services Sweden, tlf.: +46 8 633 2001 eller +46 750 3333. Utfors er en nordisk leverandør av høykvalitative faste og mobile bredbånds-, Internett- og telefonitjenester. Utfors' unike teknologi gjør det mulig å tilby Internett, Intranett og telefoni i en og samme tjeneste til bedrifter. Det gir kundene store kostnadsfordeler og en mer effektiv arbeidsdag. Utfors knyttet i 2001 sammen de 75 største stedene i Norden med et 4000 km langt bredbåndsnett. Selskapet har i dag 350 ansatte i Sverige, Norge, Finland og Danmark og eies hovedsakelig av Norsk Vekst og Litorina Kapital, samt ett antall institusjonelle investorer. For mer informasjon, se www.utfors.no. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/21/20020221BIT00520/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/21/20020221BIT00520/bit0001.pdf