Utfors tar debatt om fremtidens bredbåndtjenester

Report this content

Utfors årsberettning 2000: Utfors tar debatt om fremtidens bredbåndtjenester Utfors publiserere idag årsberettningen for år 2000 - ett år som preges av ferdigstilling av fibernettverket og salgsstart av Utfors bredbåndstjenester, i hovedsak IP-porten. "Den sterke utviklingen vi har sett på salg av de direkte tjenestene i 2000 forventes å fortsette i 2001. Utfors har etter en forventet rolig start på året notert en sterk salgsvekst i mars måned. Det gjør oss optimistiske for salget i 2001", kommenterer Jan Werne Konsernsjef Utfors AB. Utopien om bredbånd til folket Bredbånd har vært mye debattert det siste året og Utfors årsberettning inneholder deler av denne debatten. Et antall aktører har fått uttale seg om sin mening om de viktigste spørsmålene som har vært aktuelle i debatten. Den Norske regjering har i sin bredbåndsmelding satt som mål at hele landet skal ha tilbud om bredbånd innen 2004. "Med dagens IT-politikk er dette en utopi, sier Jan Søgaard, Adm. Dir i Utfors AS. Bredbåndsmeldingen fra den Norske Regjering slår fast at utbyggingen av bredbånd skal skje på kommersielle vilkår. Det sier seg selv at det neppe er kommersielt interessant å få bredbånd til Øst- Finnmark. Ønsker en virkelig dette må også andre enn industrien selv bidra". Årsberettningen finnes tillgjengelig og kan bestilles på www.utfors.no For mer informasjon kontakt: Administrerende Direktør Jan Søgaard, tel:21501643, mobil:90108727, e- mail: jan.sogaard@utfors.no Informationssjef Markus Boberg,mobil:+46708483016, e-mail: markus.boberg@utfors.se Utfors er en Nordisk leverandør av bredbånd. Utfors drifter et nett med teknologi som er den absolutt fremste i verden, og som gir unike kostnadsfordeler. Utfors tilbyr bedrifter og offentlig virksomhet banebrytende tjenester, som skaper muligheter til utvikling og kreativitet. Utfors skal knytte sammen de 75 største byene i Norden med et 7100KM langt bredbåndsnett. Utfors har ca 315 ansatte i Stockholm, Oslo, Helsingfors, Uppsala, Göteborg, Linköping, Helsingborg, Malmö og Överkalix. Utfors AB eies hovedsakelig av Norsk Vekst og Litorina Kapital, samt ett antall institutionelle investorer. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT01820/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT01820/bit0002.pdf