Verdens sterkeste bredbåndstjeneste lanseres i Norge:

Verdens sterkeste bredbåndstjeneste lanseres i Norge: Utfors kutter norske it-budsjetter (Oslo, 16.01.01) Bredbåndselskapet Utfors lanserer i dag sin IP-port i Norge. Dette er en helhetlig tjeneste som gir bedrifter alle kommunikasjonstjenester samlet i ett og samme produkt. Ved å bruke den nyeste IP-teknologien gir Utfors norske bedrifter mer kapasitet for samme pris. - Vi tilbyr 100Mbit/s til 90% lavere priser i forhold til enkelte andre aktører i markedet, sier Jan Søgaard. Dette gjør at kunden får dramatisk øket kapasitet uten å betale mer. I tillegg garanterer vi at kapasiteten ikke er overbooket, det gjør ikke konkurrentene. Burde det ikke være en selvfølge også i vår industri at kundene får det de betaler for? Utfors har bygget et nettverk basert på den mest kostnadseffektive teknologien på markedet. Utfors IP-port inneholder bedriftsinternt datanett, Internett og gratis telefoni. Utfors vil i løpet av 2001 ha et fibernettverk på 7250km i Norden, og er dermed størst på neste generasjon bredbåndstjenester i regionen. Utfors tilbyr sine tjenester i Norge, Sverige, Finland og Danmark. Ambisjonen er å kunne tilby tjenesten til bedrifter og offentlig virksomhet i de fem største byene i Norge. Kutt fremtidige it-budsjett! Med Utfors IP-port vil en bedrift kunne spare store summer på optimalisering av eksiterende tele-og datakommunikasjonsinfrastruktur. Eksempelvis har de fleste bedrifter en server plassert på hver geografiske enhet. Med Utfors IP-port vil en bedrift ha kapasitet nok i sitt interne nett til å ha sentraliserte servere og ressurser for hele virksomheten. En virksomhet med flere kontorer i Norden kan fort spare flere millioner kroner. En sentralisering av ressurser vil også føre til betydelige besparelser på personal- og lokalsiden. Utfors IP-port gir deg i tillegg gratis telefoni internt i bedriften, mellom bedriftens kontorer, og andre Utfors IP-Port kunder. --Vi har utviklet løsningen som kan bidra til at økonomisjefer og it- sjefer i norske bedrifter kan sove bedre om natta, sier Jan Søgaard. For ytterligere informasjon, kontakt: Adm.dir. Jan Søgaard, Utfors as, mobil: 90108727, kontor: 21501643 e-post: jan.sogaard@utfors.no Informationssjef Markus Boberg, kontor/mobil: 21501642, e-post markus.boberg@utfors.com Utfors er den eneste nordiske leverandør av bredbånd. Utfors drifter et nett med teknologi som er den absolutt fremste i verden, og som gir unike kostnadsfordeler. Utfors tilbyr bedrifter og offentlig virksomhet banebrytende tjenester, som skaper muligheter til utvikling og kreativitet. Utfors vil i løpet av 2001 knytte de 75 største byene i Norden sammen via ett 71000km langt bredbåndsnett. Utfors har ca 260 ansatte i Norden. Utfors AB eies hovedsakelig av Norsk Vekst og Litorina Kapital, og et antall institusjonelle investorer. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/16/20010116BIT00520/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/16/20010116BIT00520/bit0002.pdf