Ny bok fra Vega Forlag: Hormonell harmoni av Caroline Fibæk og Stine Fürst

Hvor ofte har du ikke hørt det? "Det er nok hormonene". Og det sies om alt fra humørsvingninger, kviser og jojo-vekt til trøtthet og infertilitetsproblemer. Men hva er disse hormonene egentlig? Og må man virkelig være slave av alle deres krumspring?

Nei, man må faktisk ikke det - og her er endelig en bok som tar hormoner på alvor. Skrevet i samarbeid av en gynekolog og en naturopat, begge med stor interesse for hormonterapi.

Mange kvinner føler seg utmattet, og mangelen på energi kan både merkes og ses på kroppen. I årevis kan man gå rundt med ulike diffuse plager, føle seg stresset, utbrent, og slite både med hetetokter, pms eller fertilitetsproblemer – uten å forstå hvorfor. Årsakene til ubehaget kan rett og slett være hormonelt kaos. Heldigvis er dette noe man kan gjøre noe med.

Denne boken kan bidra med å få kontroll på hormonene, og den viser veien til en hverdag med mer energi og overskudd. Forfatterne gir en enkel introduksjon til hormonenes verden, og ved hjelp av ulike tester kan man kartlegge sin egen ubalanse. Boken har også oppskrifter på god, sunn og hormonvennlig mat.

Oversatt fra dansk av Jens Erik Røsåsen/Oslo Tekstbyrå AS

ISBN 9788282115186 | Pris kr. 299 | Heftet | 183 sider

For mer informasjon, ta kontakt med markeds- og informasjonssjef Elen Zickfeldt