Ny bok fra Vega Forlag: Krim på 1-2-3 av Henrik Lange

Påsken er høytid for krim, og butikkene bugner av bøker med blod og gørr på omslaget og med staute detektiver i hovedrollen. Men har du noen gang lest en bestselgerkrim og tenkt: Det der kunne jeg ha skrevet bedre selv? Nå får du sjansen.

Problemet er nemlig at bare det å tenke ut et plott og skrible ned et par hundre sider fort kan bli slitsomt. Men fortvil ikke. Den svenske tegneren og forfatteren Henrik Lange har laget en mal for hvordan man skrur sammen en suksesskrim på 1-2-3. Møt den loslitte etterforskeren Åke Larsson. På tross av alkoholisme, skilsmisser og motgang finner han alltid gjerningsmannen. Og får selvsagt feid over noen damer underveis.

Her finner du oppskriften på en kassasuksess og snarveien til evig rikdom og berømmelse.

Marklund, Nesbø, Holt og Mankell må passe seg – snart er det duket for tronskifte på bestselgertoppen!

Henrik Lange (f. 1972) er serietegner og illustratør for bl.a. Gøteborgs-Posten, Dagens Nyheter, Svensk MAD og Aftonbladet. Han har utgitt en rekke tegneserier og illustrerte bøker i Sverige. Her på berget har han gjort seg bemerket med de tre lattervekkende og underfundige bøkene Ibsen på en time, 80 romaner på en time og 80 romaner for deg som har det travelt (alle på Schibsted Forlag).

Oversatt av Jens Erik Røsåsen

ISBN: 978-82-8211-472-1 | Heftet | Illustrert | 160 sider | Kr. 199,-

For mer informasjon, ta kontakt med markeds- og informasjonssjef Elen Zickfeldt